Ga naar inhoud

Dagboek van Namu en Finn


Evee

Aanbevolen berichten

Eén ding wat nog niet lekker loopt hier, het uitslapen van Finn. We zijn echt inmiddels over op een bejaardenritme van dan maar vroeger gaan slapen, om wel genoeg slaap te hebben 😂

 

De hele week sliepen de honden tot een uur of 6 / kwart over 6. We waren daar al best blij mee (we realiseren ons dat het vroeg is hoor, maar geloof ons, het kan erger 😂 Vandaag helaas weer kwart over 4. Poeh. Mijn man zijn wekker zou om 5 uur gaan, maar dan nog eerder er uit moeten voor de hond is best pittig. 

 

Het is ook wel lastig want hij gaat gewoon piepen en dat gaat over in joelen. Maar het heeft niet te maken met zindelijkheid, ik laat ze dan wel de tuin in maar vaak moet hij niets of alleen een klein plasje. Volgens mij vind hij het gewoon na zoveel uur ons niet zien genoeg en roept hij de roedel bij elkaar.

 

Maar ja, hoe leer je dat af? Als er iemand tips heeft horen we het graag, alles wat we aan tips hebben kunnen vinden werkt niet. Uiteindelijk is de beste oplossing dan maar zelf op tijd naar bed gaan, zodat je in ieder geval wel genoeg uurtjes slaap hebt. Ook wisselen we af wie er uit gaat, afhankelijk van wat voor een dag we hebben. Als één van ons belangrijke afspraken heeft of 's avonds weg moet, gaat de ander er uit. We houden het wel vol dus. Maar ideaal is het niet. 

 

We hebben van alles geprobeerd.  Met wandelingen in de avond. Lang, kort, vroeg, laat, meerdere keren of juist wat minder.  Schuiven met het wandelritme op de dag. Niets maakt verschil. Vroeg naar bed, laat naar bed, maakt ook niets uit. Activiteit of juist rust 's avonds, ook geen verschil. Alles zo donker mogelijk maken, boeit hem ook niet, het is niet afhankelijk van of het licht of donker is buiten. Zelfs met de maaltijden hebben we geprobeerd of het verschil maakt, juist meer of juist minder eten als laatste maaltijd. Wel of geen drinkwater neerzetten 's nachts. Het maakt allemaal geen verschil.

Tijdens de vakantieperiode van de buren hebben we negeren getest, maar dan gaat hij uiteindelijk echt luidkeels joelen, en daarbij hij houd het joelen uren vol. Dat is ook niet echt wenselijk om 4, 5 of 6 uur in de ochtend. Daar heeft hij echt een langere adem in dan ons. Zindelijkheid is bij hem ook een ding en met negeren moeten we ook oppassen dat hij niet in huis plast.  Maar ook ze even buiten laten plassen en dan weer alleen proberen te laten werkt niet. Terwijl dat midden in de nacht wel werkt, als één van ons er 's nachts uit moet naar het toilet ofzo, laten we ze wel even in de tuin en dan gaan ze wel weer braaf slapen, maar tegen de ochtend werkt dat niet meer. 

 

Dat mijn man met regelmaat opstaat om 5 uur, zal er ongetwijfeld wel mee te maken hebben, maar ja, dat moet voor zijn werk nou eenmaal en is niet te veranderen... Ik denk ook dat de kat, Luna een oorzaak kan zijn, die is 's nachts ook wel wat actief aan het rondlopen en mauwt best hard soms (ze is zo goed als doof). Maar katten zijn nog lastiger te trainen in dit soort dingen dan honden. 

 

Oh en als je er dan uit gaat en beneden bent, dan gaan ze beiden slapen. 😂

 

Dus mocht iemand nog tips hebben horen we het graag 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben best fijne buren dus die wil je gewoon te vriend houden 🙂

 

We hebben een hoekhuis, dus maar aan één kant buren er aan vast, die kinderen en ook een hond hebben. Die hebben twee pubers in huis dus af en toe ook wat muziek een feestjes enz. Ze geven altijd netjes door wanneer en een nummer om te appen als het zachter moet, dus heel fijn. Van onze kant wil je dan ook weer rekening houden met hun, vandaar dus dat we gewacht hebben tot ze op vakantie waren 😅

 

De buren aan de andere kant hebben we minder mee. Die zijn er ook niet vaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Evee zei:

Eén ding wat nog niet lekker loopt hier, het uitslapen van Finn.  We zijn echt inmiddels over op een bejaardenritme van dan maar vroeger gaan slapen, om wel genoeg slaap te hebben 😂 

 

De hele week sliepen de honden tot een uur of 6 / kwart over 6. We waren daar al best blij mee (we realiseren ons dat het vroeg is hoor, maar geloof ons, het kan erger 😂 Vandaag helaas weer kwart over 4. Poeh. Mijn man zijn wekker zou om 5 uur gaan, maar dan nog eerder er uit moeten voor de hond is best pittig. 

 

Het is ook wel lastig want hij gaat gewoon piepen en dat gaat over in joelen. Maar het heeft niet te maken met zindelijkheid, ik laat ze dan wel de tuin in maar vaak moet hij niets of alleen een klein plasje. Volgens mij vind hij het gewoon na zoveel uur ons niet zien genoeg en roept hij de roedel bij elkaar.

 

Maar ja, hoe leer je dat af? Als er iemand tips heeft horen we het graag, alles wat we aan tips hebben kunnen vinden werkt niet. Uiteindelijk is de beste oplossing dan maar zelf op tijd naar bed gaan, zodat je in ieder geval wel genoeg uurtjes slaap hebt. Ook wisselen we af wie er uit gaat, afhankelijk van wat voor een dag we hebben. Als één van ons belangrijke afspraken heeft of 's avonds weg moet, gaat de ander er uit. We houden het wel vol dus. Maar ideaal is het niet. 

 

We hebben van alles geprobeerd.  Met wandelingen in de avond. Lang, kort, vroeg, laat, meerdere keren of juist wat minder.  Schuiven met het wandelritme op de dag. Niets maakt verschil. Vroeg naar bed, laat naar bed, maakt ook niets uit. Activiteit of juist rust 's avonds, ook geen verschil. Alles zo donker mogelijk maken, boeit hem ook niet, het is niet afhankelijk van of het licht of donker is buiten. Zelfs met de maaltijden hebben we geprobeerd of het verschil maakt, juist meer of juist minder eten als laatste maaltijd. Wel of geen drinkwater neerzetten 's nachts. Het maakt allemaal geen verschil.

Tijdens de vakantieperiode van de buren hebben we negeren getest, maar dan gaat hij uiteindelijk echt luidkeels joelen, en daarbij hij houd het joelen uren vol. Dat is ook niet echt wenselijk om 4, 5 of 6 uur in de ochtend. Daar heeft hij echt een langere adem in dan ons. Zindelijkheid is bij hem ook een ding en met negeren moeten we ook oppassen dat hij niet in huis plast.  Maar ook ze even buiten laten plassen en dan weer alleen proberen te laten werkt niet. Terwijl dat midden in de nacht wel werkt, als één van ons er 's nachts uit moet naar het toilet ofzo, laten we ze wel even in de tuin en dan gaan ze wel weer braaf slapen, maar tegen de ochtend werkt dat niet meer. 

 

Dat mijn man met regelmaat opstaat om 5 uur, zal er ongetwijfeld wel mee te maken hebben, maar ja, dat moet voor zijn werk nou eenmaal en is niet te veranderen... Ik denk ook dat de kat, Luna een oorzaak kan zijn, die is 's nachts ook wel wat actief aan het rondlopen en mauwt best hard soms (ze is zo goed als doof). Maar katten zijn nog lastiger te trainen in dit soort dingen dan honden. 

 

Oh en als je er dan uit gaat en beneden bent, dan gaan ze beiden slapen. 😂

 

 Dus mocht iemand nog tips hebben horen we het graag 😄 

Dat Finn ik niet leuk😵

 

Ik kan je geen tips geven ... 🥴

Dodelijk vermoeiend zo ...bleeehhh!

 

Ik weet nog met de hond van mijn vriend... Die was altijd snachts aan het spoken en om te kunnen slapen liet hij hem in bed maar dat ging zo ..

 

Vriend gooide de deken omhoog, hond (American Stafford) klom er in en duwde mij eruit waardoor ik (hoogzwanger ook nog hihi) naar de bank moest verhuizen. Maar we konden in iedergeval slapen. Hond en vriend armen en poten over elkaar🥰  

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is echt een grens voor ons. De honden komen niet bij ons in bed 😂

Ik twijfel ook of dat het probleem oplost, ja Finn zou lekker slapen tussen ons in, maar zelfs al hebben we een groot bed, ik denk dat hij mij er gewoon uit zou duwen en mijn plek in zou nemen 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Evee zei:

Nee dat is echt een grens voor ons. De honden komen niet bij ons in bed 😂

Ik twijfel ook of dat het probleem oplost, ja Finn zou lekker slapen tussen ons in, maar zelfs al hebben we een groot bed, ik denk dat hij mij er gewoon uit zou duwen en mijn plek in zou nemen 😂

Been there, done that 🙄🤣

 

Misschien een grote mand/honden kussen ding in de slaap kamer? Dan ligt hij niet in bed maar is hij wel dichtbij jullie.... Of een hamer 🔨 🤪😂😂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel met je te doen. In hoeverre zou een surrogaat helpen? Aan wie is hij het meest gehecht?

 

Misschien een kinderboek voorlezen en opnemen, wat je af kunt spelen als hij jullie mist. Ik zag laatst ook dat er een voorleesboek voor honden is. Het voordeel van voorlezen is dat je rustig kunt praten en verhalend vertellen. Dan is je intonatie in principe positief.

 

Heb je binnen ook camerabeelden? Als in kun je het gedrag zien en duiden? Ik denk dat je pas een oplossing vindt, als je weet wat hij nodig heeft. Misschien is dat wel echt regelmaat en voorspelbaarheid. Dat een wisselend werkschema (wat wij natuurlijk kunnen relativeren) voor hem te moeilijk is.

 

Niet echt een helpend bericht, sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij wil de roedel bij elkaar hebben, dat is de enige reden denk ik.

 

Maar ja, wij slapen echt gewoon boven. Met de deur open, hij kan ons dus echt wel horen, weet dat we thuis zijn. Maar tegen de ochtend vind hij het gewoon lang genoeg en gaat hij piepen.

 

Finn is vooral aan mijn man gehecht (Namu aan mij, we hebben dus allebei een "eigen" hond 😂).

 

Muziek maakt geen verschil, op spotify heb je inderdaad ook voorlees verhaaltjes voor honden, hebben we ook al geprobeerd (ook met het alleen zijn overdag, dat maakt ook geen verschil). 

 

Ja, we hebben losse camera's die we zetten als we van huis zijn en 's nachts. Hij is gewoon wat onrustig, maar ook niet heel erg. Meestal ligt hij gewoon ergens rustig, wakker, gaat piepen. Eerst niet heel hard, dat is nog wel te negeren, hij kan ook wel een knaaghoutje of speeltje pakken om wat op te knagen. Maar na een tijdje vind hij het dan toch echt te lang duren en dan gaat het volume steeds wat omhoog. 

 

Heel lastig. De enige oplossing die wij nu hebben, is zelf dan ook gewoon maar op tijd naar bed gaan. Hij lijkt 's ochtends niet langer te willen slapen, maar wat eerder naar bed vind hij geen probleem. Dat helpt in ieder geval voor ons wel om het vol te houden, genoeg uren slaap te pakken, ook al is vroeg gaan slapen niet heel gezellig. 

 

Hij is misschien gewoon een "ochtendmens", of "ochtendhond". Wie zal het zeggen?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .