To van de Veluwe Geplaatst: 19 juli Delen Geplaatst: 19 juli Op 14-7-2024 om 08:51, Evee zei: Zij is echt zo dol op fruit, vooral bessen! Wat leuk! Heb jij nog aardbeien? Vandaag de laatste geplukt. Onze herder was indertijd ook gek op sinaasappels en mandarijnen. Lust Namu die ook? Wat een mooie honden zijn het toch. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 30 juli Auteur Delen Geplaatst: 30 juli @To van de Veluwe Ik heb door dragende aardbeien, dus ja! Van juni tot en met september eten we er van. Nog steeds dus! Elke keer hangen er een paar aan die rijp zijn. Ik heb ze bij de plantjeskraam op de markt gekocht een paar jaar geleden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 31 juli Delen Geplaatst: 31 juli 18 uren geleden, Evee zei: Ik heb ze bij de plantjeskraam op de markt gekocht een paar jaar geleden. De kweker waar ik ze vorig jaar van gekregen heb, zei tegen me dat ik binnenkort weer nieuwe krijg. Niet te lang met die planten doen. Haha, kom maar op met je nieuwe maar de oude houd ik ook nog. Maar o o die slakken. Mijn begonia's heb ik even van het gras afgehaald. Daar staan de potten nl. op. En heb ze op de inrit gezet. Even klaar met die slakken. Gisteravond weer 91. Maar niet allemaal bij ons huis. Dat waren er een stuk of 40. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 16 augustus Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus Gisteravond hadden de honden opeens veel interesse in iets naast de konijnenren. Er is daar ruimte tussen de ren en schutting. Daar groeit wat onkruid en liggen wat planken. Er staat een simpel ren paneeltje voor de opening zodat de honden er niet tussen gaan. Ik ging dus kijken wat het was.... een flinke egel! Ik denk dat die gisteren al in mijn tuintje had gelopen (fijn tegen de slakken) want toen waren ze ook al alert. Maar handig is het niet, gezien de geschiedenis die wij hebben met de honden die in egels bijten, en dan zitten wij weer met vlooien in huis, de egel is gewond en soms ook dood, niet wat je wil. Dus de honden in huis gedaan en met een oude handdoek terug naar buiten, op egel jacht 😄 Die was snel te pakken, hij blies wel heel boos naar mij! Ik heb hem gecontroleerd, hij was echt bol, dik en zwaar, ik zag geen verwondingen, geen vlooien en teken op mijn handdoek, hij zag er gewoon fit uit. Ik heb hem dus maar de tuin uit getild en een nieuw plekje gegeven, bij een vervallen, leegstaande woning in de tuin een stukje verderop in de straat. 🦔 Vanochtend was ik nog even in Goes en in de action kwam ik likmatten met aan de andere kant zuignappen tegen voor de honden voor maar 1.29 euro. Die heb ik natuurlijk meegenomen, die kunnen in de woonkamer kenneltjes tegen de wand, of in de badkamer aan de muur als er een wasbeurt nodig is. Verder gaat het eigenlijk gewoon goed op het moment. Finn is echt groot en sterk aan het worden. Hij is wel echt een puber met driftbuien als hij iets niet mag, echt een drama-king. Kennen jullie die filmpjes van van die peuters die zichzelf stampend en slaand op de grond werpen in een supermarkt omdat iets niet mag? Nou, zo is Finn dus ook 😂 Namu is echt een stuk rustiger geworden de laatste maanden. Het alleen zijn lukt nu voor ongeveer 4 uur. De egel: Finn tijdens een driftbui 2 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 17 augustus Delen Geplaatst: 17 augustus Ziet er heel comfortabel uit… Heb je ook een filmpje van zo’n driftbui? Ik ben wel benieuwd. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 17 augustus Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus Nee, zal ik de volgende keer proberen te maken, hij maakt lawaai en graaft en draait met z'n kont rond, het is lastig om niet te lachen in plaats van streng en consequent te zijn 😉 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knaagjeknabbelsuddenly Geplaatst: 17 augustus Delen Geplaatst: 17 augustus Op 16-8-2024 om 11:35, Evee zei: Kennen jullie die filmpjes van van die peuters die zichzelf stampend en slaand op de grond werpen in een supermarkt omdat iets niet mag? Nou, zo is Finn dus ook 😂 😂😂😂. Zie het al voor me. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 22 augustus Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus Ik heb al een paar keer gefilmd dat ik dacht, nu komt er vast zo een bui, en dan bleef het toch mild. En had hij een bui buiten tijdens een wandeling (hij mocht niet langer spelen met z'n maatje), en toen had ik mijn telefoon niet bij 😅 Ik doe mijn best hoor 😄 Gelukkig heeft hij die buien ook niet hele dagen 😂 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 23 augustus Delen Geplaatst: 23 augustus Wij wachten geduldig af, tot het moment dat Finn dat even niet kan 😉 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 september Auteur Delen Geplaatst: 2 september Zijn driftbuien zijn al een stuk minder erg geworden, het is nu meer een beetje jengelen wat hij doet. Helaas dus nog geen filmpje 😄 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 2 september Delen Geplaatst: 2 september Hahaha hij wil het bewijs gewoon niet op internet hebben 😉 Voor ons jammer, voor jou heel fijn! Volgende keer als hij aanstalten maakt gewoon je telefoon pakken en dan bindt hij vast weer in. Handig toch? 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 2 september Delen Geplaatst: 2 september Precies dat! Hij zit hier stiekem mee te lezen, zo flauw haha. Maar inderdaad wel fijn dat het gedrag verbetert. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 5 september Auteur Delen Geplaatst: 5 september Het ging eigenlijk best goed, maar vannacht was het drama met Finn. Misschien toch omdat hij zich gisteren wat drukker heeft gemaakt door de activiteiten in huis en de tuin? Hij joelde ons vroeg wakker, kwart over 4, en het duurde even voor we wakker en beneden waren. Toen had meneer al in huis geplast. Jammer hoor. Zindelijkheid is bij hem toch wel een ding, hij lijkt er ook niets om te geven. Hij had nu al een aantal maanden niets in huis gedaan gelukkig. Hij doet ook veel hormonale plasjes op het moment. En laatst pieste hij tijdens een wandeling ook al over mijn man z'n schoen 😂 Bij gebrek aan een paaltje of boom denk ik?! Het is een bijzondere... hij is ook echt niet slim. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 6 september Delen Geplaatst: 6 september Finndtnoueenseenpaaltje!! 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 6 september Auteur Delen Geplaatst: 6 september haha die kan er ook nog wel bij! De lijst is al aardig lang hoor, met bijnamen: Finn Finnie Baron van Floofenstein De Baron Papkaokje Floeftie Invasieve soort Het is naar de Finnisteinen Finnvasie Finndegeleidehond Finnishing touch rugFinn (slaaphouding die hij regelmatig heeft) Finndsel (als ie weer wat gevonden heeft tijdens een wandeling) Onnozele Viespeuk of vies ventje (de oorzaak varieert van in sloten springen, in vogelpoep rollen of zoals gisteren, in huis piesen). Namu Namusaurus Nou mou Held op sokken Malamuts Drakenbaby Gremlin Malamat (haar slaaphouding en voorkeur om voor de deuropening te slapen) Ik noemde ze lang de grote (Namu) en de kleine (Finn) maar dat gaat al een tijdje niet meer. We zijn dus maar overgestapt op broer en zus en oudste en jongste. En ik roep ze nog steeds als "puppies" als ik ze beide wil roepen. 1 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 6 september Delen Geplaatst: 6 september G E W E L D I G ! ! 9 uren geleden, Evee zei: Finndegeleidehond Fijn te weten😂 😎 😉 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 7 september Auteur Delen Geplaatst: 7 september 13 uren geleden, bobbyonthefloor zei: G E W E L D I G ! ! Fijn te weten😂 😎 😉 haha nou ik denk niet dat dat goed komt hoor, of je moet van avontuur houden 😂 Vanochtend begon de wandeling met Finn verschrikkelijk. Hij vond alles interessant behalve mij, heel vervelend want dan trekt hij ook en hij is echt enorm sterk geworden. Ik kon proberen en vragen wat ik wilde, hij had gewoon geen aandacht voor mij. De bananen-in-de-oren fase dus. Interesse in wat hij allemaal rook en zag, maar luisteren naar mij? Nee hoor. Doorgelopen en andere honden vermeden en na een tijdje, nadat hij ook zijn behoefte gedaan had, kreeg hij toch weer wat aandacht voor mij. "Oh ja, jij was er ook nog!". Wat oefeningetjes gedaan en toen we bijna thuis waren ging het weer goed en was zijn geheugen weer opgefrist 😂 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 8 september Delen Geplaatst: 8 september Finnddiebananenmaareensterug. Nu hou ik op😊 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 9 september Delen Geplaatst: 9 september Op 6-9-2024 om 10:33, Evee zei: De lijst is al aardig lang hoor, met bijnamen: je bent finndingrijk! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 15 september Auteur Delen Geplaatst: 15 september Slapen de honden uit, zijn we zelf vroeg wakker 😂 Dan maar een mooie ochtend wandeling. Let vooral op het koekje vangen aan het begin van de reel 😂 https://www.instagram.com/reel/C_73wMrIpW-/?igsh=MWF0NHl3NmMzOW1vag== 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 15 september Delen Geplaatst: 15 september 23 minuten geleden, Evee zei: Slapen de honden uit, zijn we zelf vroeg wakker 😂 Dan maar een mooie ochtend wandeling. Let vooral op het koekje vangen aan het begin van de reel 😂 https://www.instagram.com/reel/C_73wMrIpW-/?igsh=MWF0NHl3NmMzOW1vag== Heerlijk zo’n ochtend wandeling ❤️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 15 september Delen Geplaatst: 15 september Nauuumuuu die finnggg ie nie🤪😂 ❤️ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 16 september Auteur Delen Geplaatst: 16 september Namu vangt ze bijna altijd, Finn is degene die er nooit een vangt, zelfs niet als ik 'm tegen z'n mond gooi 😂 Finn is de grotere en nu de wintervacht doorzet ook de donkere. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 16 september Delen Geplaatst: 16 september 2 uren geleden, Evee zei: Namu vangt ze bijna altijd, Finn is degene die er nooit een vangt, zelfs niet als ik 'm tegen z'n mond gooi 😂 Finn is de grotere en nu de wintervacht doorzet ook de donkere. Had ik beter "naaaumuuu die Finnggg Finn Nie" moeten typen hihi Finn is dus een beetje zoals Leeuw ...traaaaaaggg van begrip en als het even kan nog traaaaageerrrr🤪 Al gooi ik natuurlijk geen koekjes naar de konijnen😬 Dat koppie en reactie van Finn met dat koekje 🤣🤣🤣 ziet er zo onnozel uit hihihi 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 16 september Delen Geplaatst: 16 september Grrr moest cookies accepteren en had ik geen zin in. Ik klikte op afwijzen maar kan ik niets zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.