To van de Veluwe Geplaatst: vrijdag om 22:19 Geplaatst: vrijdag om 22:19 Toch maak ik me ongerust. Medicijnen gaan er goed in. Dat is het probleem niet maar ik zou toch meer levendigheid willen zien. Onze dochter doet er een handdoek omheen en houdt het konijn in het hok op de vloer van het hok en hup spuit erin. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: zaterdag om 18:45 Geplaatst: zaterdag om 18:45 Het lijkt toch beter te gaan. Als het gaat zoals het nu gaat, willen we Rosie morgen weer 'vrij' laten. Nu is opsluiten makkelijker met medicatie geven. 1 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: zaterdag om 20:56 Geplaatst: zaterdag om 20:56 Onze dochter denkt toch dat het met de wind te maken heeft. Maar ik heb aan alle kanten nu gewoon ook een zeil voor de ren gedaan. Ze kunnen uit de wind zitten. Ik zei: de vorige konijnen zaten altijd buiten zonder overkapping. Maar zij zei: die hadden holen gegraven en daar zaten ze dan in. Van de week was ook de hele ren nat door condens? Ook de garage van ons was helemaal nat. Quote
bunnyempress Geplaatst: zaterdag om 22:13 Geplaatst: zaterdag om 22:13 Tja, het kan best wat je een kleumpje hebt @To van de Veluwe maar darmproblemen en vachtproblemen kunnen ook weleens samen gaan. Ze zeggen dat worm-problemen ook vaak te zien is aan slechte rui. Ik weet wel dat Scarlett en Lodewijk flink wat langer bezig waren dit jaar. Scarlett is nog niet klaar, want ze heeft nu een zwarte plek op haar kop, en ik dacht eerst wat heeft ze nu weer gedaan, maar het is gewoon haar. En bij haar kont zit ik haar nog dagelijks te borstelen, zodat het niet klit/vervilt. Heeft de dierenarts nog wat gezegd over de vacht van Rosie? Quote
Kolino Geplaatst: gisteren om 09:53 Geplaatst: gisteren om 09:53 Hoeveel geluid maakt dat zeil? Want als de wind daar tegenaan gaat, kan ze daar ook bang van worden. Ik maak me echt zorgen om mijn oudje van 10+, ik zie (gebruik meerdere zintuigen) niks waar een dierenarts iets mee kan, dus die stress van een dierenarts, die vervolgens niks vindt en een oud konijn ziet, vind ik het nu niet waard. Ik heb pijnstillers voor wanneer nodig. Eten gaat heel goed, drinkt normaal, alles komt er netjes uit. Ik denk dat het ook gewoon moeilijk is om die broosheid te zien. Ze worden zo knokkig. Mijn gevoel zegt, geef hem gewoon alles wat hij wil en beleef nog fijne momenten. 1 Quote
Lappie2 Geplaatst: gisteren om 11:49 Geplaatst: gisteren om 11:49 Leeuw is de oudste maar gedraagt zich nu als een jonge pup en Kleine is bijna 2 maar gedraagt zich als een ouwe brompot en ligt veel te dutten 🙈 Hoop dat Rosie snel weer de oude is. Het natte helpt natuurlijk ook niet... Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden De dierenarts heeft ook gekeken of ze haakjes zag maar ik zei: brokjes eet ze altijd heel makkelijk. Alleen is ze in alles trager dan Flo. Zij is de beschaafdste van de twee. De DA zag geen haakjes. Ze vond de vacht goed maar zag wel dat ze in de rui was. Ik zei: dat zijn ze eigenlijk het hele jaar door. Even een kort poosje glad en dan zie je weer haren los komen. Zaterdagavond/zondagmorgen haar groenten gegeven. Flo valt gelijk aan maar zij deed er niets mee. Ik gaf een lijnzaadbrokje en dat ging er goed in. Toen een stukje Johannesbrood en dat vond ze ook erg smakelijk. En ik ben toen weggelopen. Vanmorgen was het meeste wel op. Onze dochter heeft haar weer vrij gelaten. Ik ging brokjes zondagmorgen brengen en die at ze uit de hand op. Dus we hopen dat het goed gaat. Zijn nu ook gestopt met de medicijnen. Dat heeft ook te maken dat ze steeds in dat hok opgesloten zat. Nu is ze weer vrij maar kun je haar moeilijker pakken, zo nodig. Vanmiddag ging ik kijken en waren ze niet te zien. Dan zitten ze in een catcube die onder het hok staat en daar is echt geen wind. Het zeil heb ik goed vastgezet en de kliko's er nog weer tegen. Dat klapperen valt mee. En ze zijn bij ons wel veel lawaai gewend van bladblazers, kettingzagen, bosmaaiers, compressors etc. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.