Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2024 - slowchat konijnendingen

Evee

Aanbevolen berichten

Wat naar🥺 en zo vreselijk snel allemaal😰 

Wel een hele mooie leeftijd🥰

Heel veel sterkte voor jullie 🌈🖤

Arme Blackie... Goed dat jullie gelijk weer gaan koppelen als hij zo ellendig is nu 😔 Hopelijk snel een nieuw maatje 🙏

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag Dobby aaien! 🥳 Heel voorzichtig! 

Hij is hier sinds januari. Al snel heb ik hem 2 keer op moeten pakken omdat hij toen buikpijn had en sindsdien vertrouwde hij me totaal niet. Hij was heel schichtig. Dus ik heb al die maanden geen enkele toenadering gezocht en ben steeds op afstand van hem gebleven. Na een aantal maanden zag ik hem steeds iets minder bang zijn en sinds een aantal weken kan ik rustig over hem heen stappen als ze aan het eten zijn en is hij vrij relaxt als ik in de ren ben.

Do is niet bang voor mensen, maar wil gewoon absoluut niet aangeraakt worden (IEUWW!). Vorige week toen ze aan het eten waren dacht ik, ik ga eens een poging wagen bij Dobby. Ik deed 3 voorzichtige aaitjes, en toen deed hij 2 stapjes opzij. Prima, ik stopte meteen. Hij was niet bang en ging rustig verder eten. Gisteravond heb ik weer een poging gedaan. Een aantal aaitjes over zijn kop (tijdens hun eten uiteraard) en hij bleef zitten! 🥳  Ik stopte weer snel, want ik moet natuurlijk nog heel voorzichtig zijn en wilde het positief voor hem houden. Maar ik vind het zo knap van hem! En wat is hij lekker zaaaccchhht!

Binnenkort moet hij gevaccineerd worden, dus dan duurt het vast weer minimaal een half jaar voordat hij me weer een beetje vertrouwt 😉

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow wat een prestatie voor Dobby! Heel knap van hem. Hopelijk lukt het dan een tijdje na de vaccinatie ook weer om een beetje toenadering te zoeken. Ik moet Knabbel helaas ook vaak oppakken om pootjes en kontje te controleren, eerst was hij daar ook altijd heel boos om en duur het wel een paar dagen tot hij weer een beetje bij me kwam kijken. Nu gaat dat al heel veel beter en rent het meestal niet meer weg als ik hem weg heb gezet (dan krijgt hij altijd direct eten). Hij zal het denk ik nooit echt fijn gaan vinden maar hij begint het een beetje te accepteren. Ik hoop dat dat voor Dobby ook zo is!

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Lienappelsien zei:

Ja, leuk hè, als je vooruitgang ziet door geduld te hebben! 

En wat een geduld we moeten hebben he 🥴🤪Maar zo fijn als dat geduld beloond wordt met het vertrouwen wat ze krijgen🥰 

Hopelijk na de vaccinatie niet te lang bang blijven🙏🙏🙏

Zo anders als met Lap... Dat was echt een schoothond en was alleen maar aaien hihi. Kleine is nu ook eindelijk echt aan het ontdooien en komt speciaal voor een aai en een kus.En hij kust zelf ook gigantisch .

.

En Leeuw is gewoon Leeuw... Wanneer hij zin heeft komt hij en als ik niet optijd begin krijg ik een duw of bijt hij en dan na de eerste aai,  languit liggen en absoluut niet stoppen🤪 Als ik stop sta ik ook direct op voor het geval hij zijn tanden weer in me zet😂 

Het is zooooo leuk😊🤗

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik heb bij de laatste koppeling bewust gekozen voor een konijn dat minder kans had om geadopteerd te worden, bang, dik en zwart. Maar Pandora is stiekem toch wel erg leuk! Haar ogen zijn heel mooi, haar koppie is zo schattig 🥰

Ik heb net de maandelijks controle gedaan en het is wel duidelijk dat ik iets moet verzinnen op het eten. Pandora is aangekomen en Apollo is wat afgevallen. Terwijl het eigenlijk juist andersom zou moeten zijn. Zij eet sneller dan hem, dus ik denk dat ik hem toch even apart moet nemen om hem bij te voeren, want zo schiet het natuurlijk niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apollo heeft een streefgewicht van 1,7 kg (dat was zijn gewicht voor hij begin dit jaar EC kreeg) en hij weeg nu 1,55 kg, vorige maand was dat nog 1,59.

Pandora weegt nu 2,02 kg, ze was 1,92 toen ik haar adopteerde en zou eigenlijk ook richting de 1,7 moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .