smoetsie Geplaatst: 17 november 2023 Delen Geplaatst: 17 november 2023 Ik ontdek net dat mijn konijn grote rode kale plekken heeft. Ze is vorige week bij de dierenarts geweest omdat ze niet at. Onder narcose kwamen ze erachter dat ze haken op haar kiezen had. Deze zijn verwijderd maar nu heeft ze dit. Het is droog en glad, het is geen wond! Dat leek het eerst op maat dat is het niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 17 november 2023 Delen Geplaatst: 17 november 2023 Vervelend. Ik zou maandag zeker de dierenarts bellen, want het is niet normaal dat ze grote rode kale plekken heeft. Eventueel vraag je of je er foto’s van naar de dierenarts mag sturen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
smoetsie Geplaatst: 17 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2023 2 minuten geleden, Lienappelsien zei: Vervelend. Ik zou maandag zeker de dierenarts bellen, want het is niet normaal dat ze grote rode kale plekken heeft. Eventueel vraag je of je er foto’s van naar de dierenarts mag sturen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
smoetsie Geplaatst: 17 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2023 Zojuist, smoetsie zei: Ik heb meteen een afspraak voor morgenochtend Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 17 november 2023 Delen Geplaatst: 17 november 2023 Super! Laat je weten wat de dierenarts zegt? Ik ben wel benieuwd wat het is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
smoetsie Geplaatst: 19 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2023 De dierenarts schrok ik van de plekken. Het is onbekend waardoor de plekken onstaan. Er zijn geen parasieten, schimmels of andere factoren die het veroorzaken. Het lijkt erop dat ze het zichzelf aandoet. De aanleiding waarom blijft onduidelijk. Er is geen aanleiding te vinden. Er hebben een honinggel wondzalf meekregen en daarmee wordt ze behandeld. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 19 november 2023 Delen Geplaatst: 19 november 2023 Wat gek. Hopelijk verbetert het met de zalf. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roos-Anne Geplaatst: 19 november 2023 Delen Geplaatst: 19 november 2023 (aangepast) 1 uur terug, smoetsie zei: De dierenarts schrok ik van de plekken. Het is onbekend waardoor de plekken onstaan. Er zijn geen parasieten, schimmels of andere factoren die het veroorzaken. Het lijkt erop dat ze het zichzelf aandoet. De aanleiding waarom blijft onduidelijk. Er is geen aanleiding te vinden. Er hebben een honinggel wondzalf meekregen en daarmee wordt ze behandeld. Onze voedster heeft daar ook een handje van als haar iets irriteert. Denk aan jeuk zonder dat de dierenarts iets kan vinden. Ze blijft dan krabben tot er wonden ontstaan. Ik weet inmiddels dat het komt en gaat met vlagen. Als ik het opmerk geef ik haar afleiding door het verblijf anders in te richten (zand op 1 hoop scheppen, etc) en knaaggoed te wisselen. Ze is dan een paar uur afgeleid en dan stopt het obsessieve gedrag. Ook vaker breintraining doen helpt. Soms denk is dat ze te slim is voor een konijn. Haar vriend kent dit soort problemen niet. Bij de opvang waar ik hielp zag ik ook regelmatig zelfverwonding bij konijnen die zich verveelden of nog niet gekoppeld waren. 19 november 2023 aangepast door Roos-Anne Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
igee Geplaatst: 22 november 2023 Delen Geplaatst: 22 november 2023 Vervelend! Ik schrok een poos geleden ook daarvan bij mijn konijn maar inmiddels groeit het haar terug! Ik vermoed bij mij dat het echt door de vaccinatie is geweest. Was schone droge roze huid. Heel grote plek! Hopelijk groeit het bij jouw nijn ook snel terug!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten