Evee Geplaatst: 23 november 2023 Delen Geplaatst: 23 november 2023 Wat is de reden dat je ze gescheiden hebt en niet gewoon samen zet? Juist het wisselen is niet zo goed voor konijnen. Ik zou persoonlijk gewoon verhuizen naar buiten nu, en ze lekker weer samen laten. En 's nachts lekker een snugglesafe er bij doen voor extra warmte, hoewel als ze goed samen gaan, ze elkaar ook lekker warm houden hoor. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 23 november 2023 Delen Geplaatst: 23 november 2023 Ik zou ze ook gewoon samen laten en mocht hij echt vervelend blijven doen, dan kun je ze alsnog uit elkaar halen. Maar niet steeds bij elkaar en dan weer uit elkaar, dat geeft nog meer onrust. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TedenFluf Geplaatst: 23 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2023 De belangrijkste reden is dat ik bang ben dat Teddy Fluffy teveel lastigvalt en wil rijden op haar terwijl zij nog herstellende is en dat dat de wonden niet ten goede komt. Zij is nogal angstig en hij lijkt dominant. De ren is in principe groot genoeg om weg te kunnen van elkaar. Ik heb ze nu even bij elkaar in het deel dat ik voor Fluffy heb ingericht om te kijken hoe dat gaat. Tot nu toe gaat dat goed. Ik kan ook de boel opengooien, dan hebben ze de dubbele ruimte tot hun beschikking. Wanneer is het moment dat je zegt: het zal wel goedkomen met die twee, ook als ik ze niet constant in de gaten kan houden als het donker is of als ik weg ben. Ik kan natuurlijk wel bij het geven van de pijnstilling ook even de wonden checken en tussendoor. Ik hoop gewoon dat Teddy zich een beetje in kan houden, maar ja, het blijft een konijn😂. Ik wist trouwens niet dat het zoveel onrust kan geven als je ze soms wel en soms niet bij elkaar zet, dus bedankt voor het laten weten🙏🏻zo handig zo’n forum🌺 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TedenFluf Geplaatst: 24 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2023 Ik heb ze sinds gisteren samen gelaten in de ren. Maar nu heb ik een bult in de vorm van een ei ontdekt op de plek van de wond. Ik heb vanmiddag een check bij de DA geregeld want ik vertrouw het niet. Abces? Ze eet wel gewoon en lijkt happy in de ren met Teddy. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 Dat is geen fijne ontdekking, heel goed dat je naar de dierenarts gaat. Dit wil je niet zien, hoewel er meerdere oorzaken kunnen zijn. Mijn verwachting is antibiotica+ontstekingsremmer en toch weer naar binnen. Beetje afhankelijk van de oorzaak kan daar nog wat meer verzorging bij komen. Maar je gevoel is juist, altijd gaan als je zoiets ontdekt! Succes bij de dierenarts! Hopelijk valt het mee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TedenFluf Geplaatst: 24 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2023 Het is een wondbreuk en ze wordt nu direct weer open gemaakt😭de buikwand is open aan de binnenkant… 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 Oei. Succes met wachten op nieuws van de dierenarts. Maar wat goed dat je het zag en meteen contact hebt opgenomen met de dierenarts. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 43 minuten geleden, TedenFluf zei: Het is een wondbreuk en ze wordt nu direct weer open gemaakt😭de buikwand is open aan de binnenkant… Ai. Dat is *konijnendropjes*. Ik duim dat alles gauw weer goed gehecht wordt. Wel goed dat je het zo snel gezien hebt. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 Jeetje, wat een pech! Ik duim dat het goed komt!! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 Ach wat vervelend zeg! Ik hoop dat het goed komt! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TedenFluf Geplaatst: 24 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2023 We zijn weer thuis. Fluffy is nog wankel van de narcose maar doet het al beter dan de vorige keer narcose. Net weer met dwangvoeding gestart en metacam gegeven, bij de DA had ze al een antibiotica-spuit gehad. Volgens de dierenarts was ik er net op tijd bij, ze had het weekend anders niet overleefd. Haar darmen lagen er half uit van binnen (sorry voor het verhaal). Het was dus een draadbreuk die een wondbreuk veroorzaakt heeft. Gelukkig hoefden we nu alleen de materiaalkosten maar te betalen… We gaan Fluffy weer flink vertroetelen hier❤️ 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 Super fijn dat ze zo goed uit de narcose is gekomen. Schrikken hoor zo toch. Ook netjes opgelost door de DA. Troetel Fluffy maar lekker en we duimen allemaal mee voor een voorspoedig herstel. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 Oei, dat klinkt heftig. Arme Fluffy. Beterschap voor haar en sterkte met de verzorging! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 Beterschap! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 Dat is toch wel schrikken, ik las je verhaal en had meteen beelden van uitstulpende ingewanden op m'n netvlies. Je moet er niet aan denken dat je dit had afgewacht. Vertroetel haar maar lekker inderdaad, beestje heeft een boel meegemaakt zo. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 Goed nieuws! Schrikken zeg 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 2 uren geleden, TedenFluf zei: Gelukkig hoefden we nu alleen de materiaalkosten maar te betalen… Kijk, dit vind ik nu netjes. Want het drama is al groot genoeg! Heel veel sterkte jij en je konijn. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 Beterschap! Hopelijk gaat het herstel nu wel verder goed. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TedenFluf Geplaatst: 25 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2023 Heb haar net geprobeerd dwangvoer te geven, maar ze protesteerde en mevrouw wil alles zelf doen en dat zie ik als een goed teken. Dan maar neerzetten in een schaaltje. Ze eet kleine snacks en een beetje groenvoer en de eerste keutels lagen er ook al🙌🏻 😁 Zelfstandig drinken heb ik haar ook zien doen gisteravond! Het gaat zoveel sneller dan na de eerste narcose allemaal. Hopelijk houdt ze de opgaande lijn vast🐰❤️ 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 25 november 2023 Delen Geplaatst: 25 november 2023 Och jee wat was dat schrikken zeg. Wat fijn dat ze het nu zo goed oppakt meteen. En super natuurlijk dat je zo alert bent. Sterkte ermee. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TedenFluf Geplaatst: 28 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2023 Het gaat erg goed met Fluffy! Ze is sinds gisteren weer buiten bij Teddy in de ren en oogt gelukkig. Gisteren een antibioticaspuit gekregen en woensdag en vrijdag moet ze nog een antibioticaspuit krijgen bij de DA en dan hopen we voorlopig daar niet meer te komen😅 Ze heeft nog wel Metacam en we houden de wond goed in de gaten. Zo blij met hoe het nu met haar gaat🙏🏻 8 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 28 november 2023 Delen Geplaatst: 28 november 2023 Wat fijn! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 29 november 2023 Delen Geplaatst: 29 november 2023 Go go Fluffy 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten