Ga naar inhoud

Back 2 nature bedding


Lappie2

Aanbevolen berichten

Vraagje....

Sinds een paar weken heb ik de bedding van back 2 nature in plaats van wood pallets. Dit omdat het minder zwaar is.

 

Maar nu vond ik 2 keer die korrels in de Leeuw zijn grote keutel. Kan dit gevaarlijk zijn? 

 

Het is duidelijk dat hij het opeet want het zit echt midden in zijn keutel en niet ernaast of aan....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Er staat een paar keer in het topic dat het niet schadelijk is als ze er wat van eten. 

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Het is niet giftig, in die zin klopt het. Maar dit soort dingen eten is niet goed voor de darmen. Je moet het vergelijken met papier en karton eten enzo. Dat het er in z'n geheel uit komt zit mij niet lekker, het kan schade geven onderweg. De darmen van een konijn zijn echt heel fragiel, als baas van een wijlen megacolon konijn kan ik alleen maar zeggen, schade aan de darm (oprekking of zenuwschade) dat wil je niet.

 

Eens een keer een korrel, daar zou ik me niet druk om maken, maar als hij er echt fanatiek van eet, dan zou ik kijken naar opties. Is er iets wat je er over heen kunt leggen? hennepvezel, stro, iets in de richting. Als we van karton een groot probleem maken, dan lijkt me niet dat het eten van deze bedding als onschuldig moet worden gezien. Een beetje geeft weinig risico, maar bij veel inname moet je toch ingrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Kolino zei:

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Het is niet giftig, in die zin klopt het. Maar dit soort dingen eten is niet goed voor de darmen. Je moet het vergelijken met papier en karton eten enzo. Dat het er in z'n geheel uit komt zit mij niet lekker, het kan schade geven onderweg. De darmen van een konijn zijn echt heel fragiel, als baas van een wijlen megacolon konijn kan ik alleen maar zeggen, schade aan de darm (oprekking of zenuwschade) dat wil je niet.

 

Eens een keer een korrel, daar zou ik me niet druk om maken, maar als hij er echt fanatiek van eet, dan zou ik kijken naar opties. Is er iets wat je er over heen kunt leggen? hennepvezel, stro, iets in de richting. Als we van karton een groot probleem maken, dan lijkt me niet dat het eten van deze bedding als onschuldig moet worden gezien. Een beetje geeft weinig risico, maar bij veel inname moet je toch ingrijpen.

Alleen die 2 keer in zijn grote keutels. Verder mooie keuteltjes. Vooral na de care+ zijn ze nog mooier. En hij eet het super goed nu🥰

Zal er extra op letten. Dankjewel 😊

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom ben ik voorzichtig met karton. Ik heb ook nog een zak  back to nature staan maar bij mij zal het geen problemen geven omdat ik een PeeWeebak heb en alles zit in de onderste bak en de bovenste bak zit niets in. Las ik hier ergens op het forum en dat bevalt mij goed. Ik ben diverse toiletvullingen aan het proberen. Nu heb ik nog van die PeeWeekorrels maar mijn houtvezel moet ook nog op. Die houtkorrels bevallen me tot nu toe prima. De bovenste bak gooi ik elke dag even leeg en de onderste verschoon ik om de 6 of 7 dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .