To van de Veluwe Geplaatst: 3 oktober 2023 Delen Geplaatst: 3 oktober 2023 Er heerst hier blauwtong in de omgeving. Een ziekte die vooral bij schapen maar ook bij andere herkauwers voorkomt. Een konijn is eigenlijk ook een soort herkauwer. Kunnen konijnen ook deze ziekte krijgen? Op internet kan ik het zo gauw niet vinden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 3 oktober 2023 Delen Geplaatst: 3 oktober 2023 Konijnen zijn geen herkauwers hoor, de dieren waar het om gaat herkauwen voedsel nadat het in de maag is geweest. Denk aan koeien, geiten, schapen, giraffen, alpacas, kamelen, herten enz. Dat doet een konijn niet. Voor zo ver ik weet komt het niet bij konijnen voor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 3 oktober 2023 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2023 Dit omdat men wel eens zegt dat het ook een soort herkauwer is omdat een konijn zijn vitamine B keutels opeet. Daarom vroeg ik het. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 3 oktober 2023 Delen Geplaatst: 3 oktober 2023 Herkauwers zijn echt een familie van hoefdieren die voedsel herkauwen. Die dieren hebben ook meerdere magen. Konijnen herkauwen niet, wat zij doen heet caecotrofie. Het eten van blindedarm keutels. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten