Goeloskos Geplaatst: 5 september 2023 Geplaatst: 5 september 2023 Dag allemaal! Mobi, ons buitenkonijn, heeft een serieuze wonde op zijn buik. Volgens de DA mogen we nog blij zijn dat hij leeft... Vrijdag (of maandag) mogen we terug op controle gaan. Momenteel zit hij binnen. Ik heb zijn vriendinnetje er ondertussen ook weer bij gezet. Owv dat ze een dag uit elkaar zijn geweest (DA bezoek) en nu in een andere omgeving zitten, merken we wel dat ze opnieuw een beetje moeten zoeken naar de rangorde. Mobi wil op Witje rijden, maar kan het niet door de wonde. Witje gaf hem iets later wel lekjes, ze zitten ook met de kopjes beiden neer bij elkaar. Al bij al gaat het goed en is het rustig. Vraag is nu: doe ik Mobi hier goed bij om z'n vriendinnetje er bij te zetten, nu hij herstellende is? Vooral in de zin van dat hij wil rijden en achter haar wil jagen. Dit terwijl hij voor de rest heel weinig beweegt en mankt door de wonde. Hij krijgt ook medicatie, zalf en moet goed eten... Pak ik Witje volgende keer mee naar de DA op dit te voorkomen? Alvast dankjewel!
Kolino Geplaatst: 5 september 2023 Geplaatst: 5 september 2023 Dat is altijd een dilemma. Ik twijfel over het advies. Even voor mijn beeldvorming, hoe is hij gewond geraakt? Loopt de voedster gevaar als ze alleen buiten zou zijn? Hij ruikt natuurlijk anders en ze zitten in een andere omgeving, wat dat betreft vind ik het gedrag normaal klinken. Witje meenemen helpt wel voor de geur, maar niet voor het wisselen van ruimte. Hoe zijn ze normaal bij elkaar? Heel klef of juist niet? Ik neem aan dat hij normaal de baas is? Je ziet ik stel een hoop vragen zonder antwoord te geven, dat komt mede doordat ik lees dat hij heel van zichzelf vergt door zijn positie te willen bevestigen en doordat je omschrijft dat ze beiden met de kopjes naar beneden zitten bij elkaar, alsof er toch wat onduidelijkheid is ontstaan wie bovenaan staat. Ik hoop door deze vragen te stellen ook dat anderen hierdoor een duidelijker beeld krijgen en gerichter antwoord kunnen geven. Ik neig naar tijdelijk uit elkaar en ik denk jij zelf ook, door wat je ziet gebeuren. Je vriendinnetje bij je als steun is natuurlijk fijn, maar als het onrust geeft niet zo handig.
Goeloskos Geplaatst: 5 september 2023 Auteur Geplaatst: 5 september 2023 1 uur terug, Kolino zei: Even voor mijn beeldvorming, hoe is hij gewond geraakt? Loopt de voedster gevaar als ze alleen buiten zou zijn? Dankjewel voor je antwoord! Dat weten we niet precies. We gokken door een roofdier (marter of id.). Overdag lieten we de nijntjes loslopen, als we thuis waren. 's avond zetten we ze in de ren (dat volledig beschermd is). Af en toe vonden we ze niet, maar dan gingen we er van uit dat ze in een van hun gangen of onder het hout zaten te schuilen. Tot nu toe al meer dan een jaar geen problemen mee gehad. Witje zou nu wel veilig in de ren kunnen blijven. 1 uur terug, Kolino zei: Hoe zijn ze normaal bij elkaar? Heel klef of juist niet? Ik neem aan dat hij normaal de baas is? Niet super klef, maar ze zijn wel steeds bij elkaar in de buurt. Voordat we echt doorhadden dat Mobi een wonde had, dachten we gewoon dat hij mankte en last had van z'n pootje door zot te doen buiten. Dat was al eerder gebeurd en zag er hetzelfde uit. Tot het bleef aanhouden. Hij blijft dan altijd schuilen in de ren. Witje is dan wel kleffer, geeft meer lekjes en blijft dichtbij. Normaal is Mobi wel de baas. Ik neigde ook eerder om ze uit elkaar te halen. Tot ik na een uurtje zag dat het heel erg rustig was. Witje geeft Mobi constant lekjes en gaat rustig bij hem liggen. De onrust was van korte duur. Hopelijk is dit wel oké? Vervelende is nu wel dat we niet goed zien of Mobi goed eet en keutelt.
Aanbevolen berichten