knaagjeknabbelsuddenly Geplaatst: 19 augustus 2023 Geplaatst: 19 augustus 2023 Hoi allemaal, Knabbel eet al een tijdje zijn nachtontlasting niet op. Behalve dat het niet gezond is voor hem stinkt het ook nog. Dat vinden de konijnen denk ik ook niet heel lekker.... Ik ben al minder brokken gaan geven, maar de andere twee krijgen dan natuurlijk ook steeds minder. Dus hoever moet je dan gaan in minder brokken gaan geven? Ze krijgen nu 20 gram per kilo lichaamsgewicht. (Bij elkaar wegen ze zeven kilo). Weet iemand wat ik kan doen? Ik zou het niet meer weten..... Groetjes!
Evee Geplaatst: 19 augustus 2023 Geplaatst: 19 augustus 2023 Weet je zeker dat het door te veel brok komt? Wat kan er verder oorzaak zijn? Denk bijv. Aan Medicijnen, wormbesmetting, onrust in de groep, gezondheidsproblemen (bij oudere konijnen kan het bijv. Door artrose komen dat ze er niet bij kunnen). ik zou dus wel even verder kijken dan alleen de brokjes. 1
knaagjeknabbelsuddenly Geplaatst: 20 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2023 Nee ik denk niet dat het door 1 van die dingen komt. Ik zie niks daarvan bij knabbel terug komen. Het zou kunnen dat hij er niet bij kan, maar ik denk van niet. Hij is ook nog niet zo oud….. 5 jaar.
knaagjeknabbelsuddenly Geplaatst: 20 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2023 Vandaag had knabbel nachtontlasting aan z’n kont. Dat heeft hij al een tijd niet gehad. @Evee het zou misschien tot artrose kunnen zijn. Bedankt voor de tip! Ik maak me echt zorgen…. Ppppf lastig.
Aanbevolen berichten