Sandy Geplaatst: 21 maart 2008 Delen Geplaatst: 21 maart 2008 Afgelopen week is onze Snowy onverwacht overleden :wavecry:. Dinsdag zijn we nog met haar bij de dierenarts geweest voor inentingen. De DA vond dat ze een wat dikke buik had. Mij was dit ook al opgevallen.Wat mij verder was opgevallen was dat ze minder actief was en ook minder at. Ze at en dronk wel nog, maar normaal was de voerbak leeg 's avond en nu niet meer. Dan kon overigens net zo goed komen omdat Sandy minder eet.Tegen de DA hebben we overigens verder hierover niets gezegd. Ik was er niet bij en mijn vrouw wist het niet. Nu heb ik op de site nogal eens wat gelezen over gas in de maag. Kan het dat zijn geweest? Hou hadden we het kunnen herkennen? Hoe kun je het voorkomen? Overigens: Sandy eet en drinkt goed. Hij is even actief / sloom als anders. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 21 maart 2008 Delen Geplaatst: 21 maart 2008 Laten we het zo zeggen...als jou DA bij het enten niet gevoeld heeft of het gas was en ze had gas, dan moet je heel dringend op zoek naar een andere DA... Een konijn met gas herken je eigenlijk redelijk eenvoudig ,eens je het een keer gezien hebt. Bij de artikels over konijnen staan de symptomen van gas duidelijk beschreven. Maar gas kan verschillende oorzaken hebben en de behandeling ervan hangt daar dus mee samen. Sowieso een konijn wat niet eet = een ziek konijn waar onmiddellijk mee naar de DA moet worden gegaan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sandy Geplaatst: 21 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2008 Ik heb even gekeken. Als ik de beschrijving zo zie, was het geen gas.Ik heb niet aan de buik geluisterd, maar ze leek eigenlijk gezond. Ze zag er goed uit. Alleen de voerbak ging niet zo snel meer leeg. Wel werd sinds enkele weken veel hooi gegeten. Vandaar dat ik er weinig achter zocht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten