Ga naar inhoud

Ouderdom of iets anders?


Evee

Aanbevolen berichten

Over het algemeen gaan het erg goed met de konijntjes in het nieuwe huis. De hokken bevallen goed, de koppeltjes gaan goed samen en er zijn geen erge problemen.

Nou is er alleen wel sinds twee weken iets met Tobias en Binky. Ze eten om de dag slecht. Erg maf. De ene dag is de voerbak nog grotendeels vol en de groenvoerbak ook, terwijl de volgende dag wel alles netjes op is. Ze krijgen samen 60 gram brokjes en een flinke schotel groenvoer. Dat menu krijgen ze al jaren en ze deden het er altijd goed op. Het lijkt me sterk dat het nu dan opeens te veel is ofzo. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat ze van het gras eten waar ze nu op zitten en daardoor minder trek hebben. Of misschien is het wel iets van stress door de veranderingen van de verhuizing.

Ik heb ze nagekeken en ze zien er gewoon gezond uit. Ze hebben geen diaree, tanden zien er goed uit, buikjes voelen normaal, keutels zien er normaal uit, ze zijn niet zo heel actief maar ook niet dat ze slap in een hoekje zitten ofzo. Nou is tobias al ongeveer een jaar niet meer zo heel actief. Hij slaapt veel en zit veel, Binky zit dan meestal gewoon lief naast hem, maar je ziet haar ook zo af en toe lekker door de ren huppen.

Nou is Tobias wel op leeftijd. Zijn echte leeftijd weten we niet, maar hij was al wel een jaar of 5-6 toen we hem uit de opvang haalden, en nu is hij dus al een jaar of 3 bij ons. Dat betekend dus dat hij best al een jaar of 9 kan zijn nu.

Wat denken jullie? Het is niet zo dat ze helemaal niet eten hoor, maar om de dag eten ze gewoon weinig. Al een week of 2. Hooi eten ze overigens wel gewoon, dus echt hele erge zorgen maak ik me ook niet (anders was ik al wel naar de dierenarts gegaan). Zou het door de verhuizing komen? Door het gras? Doordat Tobias nu echt oud wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén van mijn Vlaamse reuzen heeft ook altijd een dipje als het barslecht weer is. Hij eet minder, is stilletjes en komt niet knuffelen. Al meerdere keren heb ik me al heel ongerust gemaakt maar na een dag of 2, als het weer wat betert, springt hij weer vrolijk rond. Vooral als het zonnetje schijnt zit hij weer vol energie.

Oh ja, vandaag heeft hij weer een down-dag maar... wat wil je, als je even buiten kijkt. Ik snak ook naar het lentezonnetje, net als mijn konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .