Ga naar inhoud

Geurklieren konijn

laurendewal

Aanbevolen berichten

Toen ik daarstraks mijn konijn even nakeek zag ik in zen vachtje en rood/bruine hard krullig stukje, geen idee wat het is, bij zen anus is het ook redelijk vuil en bij zen geurklieren ernaast zag ik en rood bruine lang hard iets, ik heb het eruit gehaald en dat ging vrij makkelijk, later deed ik opzoek werk en het had en naam iets met Linguïst ofz maar kan het niet meer terug vinden, Het stinkt ook behoorlijk bij zen lies klieren, hij is al acht jaar oud dus maak me en beetje zorgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De anaalklieren kunnen inderdaad wat viezigheid bevatten. Zolang dat niet ontstoken of dik is, is er niks aan de hand. Bedoel je dat zijn anus vuil is met urine of poep? Dat is wel iets om in de gaten te houden. Normaal gesproken hoort de kont, ook bij een ouder konijn gewoon schoon te zijn. Soms blijft er wel eens wat plakken van de blindedarmkeutels, maar dat zou niet meer dan een klein veegje moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .