To van de Veluwe Geplaatst: 10 februari 2023 Geplaatst: 10 februari 2023 Ik zat nog eens vanmiddag in de adoptiepapieren te kijken. Daar werd sterk aangeraden om naar de DA te gaan maar ik las ook: Wij raden aan om een EHBO kit aan te leggen met daarin: - Pijnstilling (metacam, novacam) - Emeprid - Een injectiespuitje zonder naald - Dwangvoeding (critical care) - Zakje hydration support (Royal Canin) Deze medicatie kan bij konijnen een verschil maken tussen leven en dood mcht u niet direct bij een dierenarts terecht kunnen. U kunt alles bij uw dierenarts kopen of u kunt een complete kit met handleiding bestellen op www.konijnenbelangen.nl In het boekje 'ziekten' wat u heeft meegekregen staan de meest bekende ziekten bij konijnen, hoe deze te herkennen en te behandelen. Raadpleeg echter ALTIJD een dierenarts en ga niet zelf dokteren.
Lollie Geplaatst: 10 februari 2023 Geplaatst: 10 februari 2023 Er staat ook een artikel over EHBO voor konijnen op BunnyBunch: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-EHBO
To van de Veluwe Geplaatst: 11 februari 2023 Auteur Geplaatst: 11 februari 2023 16 uren geleden, Lollie zei: Er staat ook een artikel over EHBO voor konijnen op BunnyBunch: Had ik niet gezien.
Aanbevolen berichten