SAN Geplaatst: 18 maart 2008 Delen Geplaatst: 18 maart 2008 al een paar keer denk ik wat bloed in het hok te zien bij mijn 2 konijnenalletwee de konijnen hélemaal nagekeken op wondjes enz. maar echt helemaal niks te vinden!vanmorgen het hok schoongemaakt en nu vind ik veel natte bloedplekken het lijkt alsof het bij urine zit !weet weet raad???ik weet niet welk konijn het dus doet!maar ik vermoet degene die ook al steeds niest/hoestdie heeft pas bij dierenarts 2 anti biotica prikken gehad want zou een infectie hebben, nou toch niet bleed later....want gaat niet over mss allergie bodembedekker (daarmee is mijn vertrouwen in geloofwaardigheid dierenarts erg gedaald !!!!!!!!!!!!!)advies? wie weet wat het zou kunnen zijn bloed plassen?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lieke175 Geplaatst: 18 maart 2008 Delen Geplaatst: 18 maart 2008 Weet je heel zeker dat het bloed is? Urine van een konijn kan heel verschillende kleuren hebben, van bijna doorzichtig tot donkerrood. En vooral op zaagsel werkt het nog eens extra rood uit. Als je heel zeker bent dat het echt bloed is, kun je maar beter zo snel mogelijk naar een (andere) dierenarts gaan, want bloed in de urine is altijd een slecht teken! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SAN Geplaatst: 18 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2008 was ik alweer...ik denk ;ik kan wel weer naar dierenarts hollen maar heb zo sterk het gevoel dat die 'ook maar wat doet' tenminste gezien de vorige keer..als ik bel is het altijd;' kom maar langs want door de telefoon kunnen we het niet zien'dat snap ik ook wel...wat vinden jullie? ze weten de prijzen ook wel he? dit vind ik echt niet erg want mn beestje moet gewoon goede zorgmaar ik heb hier slecht gevoel bij, alsof hij er alleen maar aan wil verdienen.zeker omdat mn gezonde konijn toen ook behandelt moest volgens hem en die mankeerde niks, en hoestende konijn is nieteens beter geworden want hoest nog net zo ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SAN Geplaatst: 18 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2008 ja ik weet niet, het ziet er rood uit maar niet echt vuurrood ofzokan ook urine zijn, maar dat kan echt rood zijn?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 18 maart 2008 Delen Geplaatst: 18 maart 2008 ja urine kan best goed rood zijn! wat gebruik je als bodembedekker?urtine kan bij konijnen ook goed verkleure door de voeding. heeft je konijn bijvoorbeeld wortel gegeten zal de urine daardoor makkelijk naar de rode tint kunnen verkleuren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pantoffeltje Geplaatst: 18 maart 2008 Delen Geplaatst: 18 maart 2008 Gebruik eens een dagje kranten, dan kan je zo zien of het bloed of urine is.Sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sander0201 Geplaatst: 18 maart 2008 Delen Geplaatst: 18 maart 2008 ja ik weet niet, het ziet er rood uit maar niet echt vuurrood ofzokan ook urine zijn, maar dat kan echt rood zijn??Wat hebben de konijnen gegeten gisteren en de dag ervoor?Want de onze plassen weleens rood/oranje achtig als ze wortels op hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SAN Geplaatst: 18 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2008 ze hebben geen wortels op heelaas.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lieke175 Geplaatst: 18 maart 2008 Delen Geplaatst: 18 maart 2008 Ik weet niet wat ze allemaal gegeten hebben, maar rode urine hoeft volgens mij niet perse alleen van wortels te komen, er zijn vast meerdere dingen waar de urine rood van kleurt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 18 maart 2008 Delen Geplaatst: 18 maart 2008 ja hoor dat klopt lieke! urine kan van meerdere dingen rood verkleuren...hier verkleurt het wel eens van romig wit naar rood naar lichtgeel etc... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 18 maart 2008 Delen Geplaatst: 18 maart 2008 en sommige bodembedekking slaat rood uit door plas, dus wat voor bodembedekking gebruik je? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Myrthe Geplaatst: 18 maart 2008 Delen Geplaatst: 18 maart 2008 Ik ben me de eerste keer ook het lamlazerus geschrokken hoor! Maar blijkt dus dat een combi van bepaald voer + houtvezelbedekking, zowat knalrood wordt! Dus misschien valt het wel mee, hoop het iig voor je!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Petradhd Geplaatst: 18 maart 2008 Delen Geplaatst: 18 maart 2008 Probeer eens andere bodembedekking, of als je konijnen binnen zitten een tijdje gewoon helemaal niets. Als je konijn last heeft van de bodembedekking zou dit het hoesten en niezen moeten verhelpen. Je kunt ook eens naar een andere dierenarts gaan, maar ik kan zo niet zeggen of je dierenarts wel of niet goed is. Heeft hij uitgelegd waarom hij antibiotica aan beide konijnen gaf? Want als iets heel besmettelijk is kan dat wel eens verstandig zijn zodat ze elkaar niet telkens blijven besmetten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 18 maart 2008 Delen Geplaatst: 18 maart 2008 Maar als je geen vertrouwen hebt in je dierenarts zou ik toch ook een andere zoeken. (zie lijst hier op het forum bijv.) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emsaa Geplaatst: 18 maart 2008 Delen Geplaatst: 18 maart 2008 Is het een voedster??Want je moet zeker nog even naar de dierenarts..Bloed plassen kan ook een teken zijn van baarmoederkanker.. Gr Emma Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danja Geplaatst: 18 maart 2008 Delen Geplaatst: 18 maart 2008 Misschien toch eens op zoek naar een andere da..zodat je er in elk geval meer vertrouwen in kunt hebben als hij iets zegt..als je echt denkt dat het bloed is zou ik toch bij een da langsgaan. Jij kent je konijn natuurlijk ook het beste he.Dus zou ik op je gevoel vertrouwen. Verder kan ik zeggen dat plas inderdaad erg rood kan zijn.Eerste keer dat ik dat zag schrok ik er ook behoorlijk van:yikes: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten