Nijn & de Mifster Geplaatst: 12 januari 2023 Delen Geplaatst: 12 januari 2023 Mijn rammetje kreeg het voor elkaar om op kerstavond een oogontsteking te ontwikkelen. Nu na ruim 11 dagen driemaal daags oogdruppels toedienen, is hij gisteren genezen verklaard. Nu heb ik nog een aangebroken potje oogdruppels over. Op de verpakking staat, dat je dit binnen 15 dagen moet gebruiken. Maar ik vraag mij af of je het niet voor langere tijd kan bewaren en dat dan alleen de werking achteruit gaat? Heeft iemand daar ervaring mee? Mocht het nou echt niet te bewaren zijn... ik heb dus nog ongeveer een half potje soligental oogdruppels van 5 ml over. Eigenlijk zijn deze bedoeld voor honden of katten, maar als er iemand hier nog druppels nodig heeft 🥴 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 12 januari 2023 Delen Geplaatst: 12 januari 2023 Ik neem met producten voor het oog nooit risico. Ik gebruik tubes en flesjes volledig op, wanneer dit mag van de dierenarts en vaak raadt zij dit zelfs aan, maar wanneer dit niet kan is het 'jammer maar helaas'. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 12 januari 2023 Delen Geplaatst: 12 januari 2023 Ik bewaar het zelf wel altijd en gebruik het in noodgevallen. Daarbij ligt het er ook aan welk medicijn en hoe je het hebt gebruikt. Het is belangrijk om schoon te werken dat de medicatie niet besmet raakt. Met een zalfje of flesje is dat makkelijker door de zalf met schone handen of een schoon spuitje eruit te halen. Met oogzalf misschien lastiger om dat schoon en steriel te houden? Antibiotica zou ik ook niet bewaren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 13 januari 2023 Delen Geplaatst: 13 januari 2023 Medicatie voor de ogen zou ik niet bewaren. Het is niet voor niets beperkt houdbaar en steriel. Als je het aanbreekt is het eigenlijk al niet steriel meer vandaar dat je het ook niet lang kunt bewaren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten