Myrthee Geplaatst: 7 januari 2023 Delen Geplaatst: 7 januari 2023 Hoi iedereen. Mijn konijn at heel goed hooi de laatste tijd. Maar nu wat minder . Moet ik wat extra geven waardoor ze het hooi wel wat beter eet ?Ik ga zo kruidenhooi halen, dat is Haar lievelings hooi. zo.zien de keutels er uit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 7 januari 2023 Delen Geplaatst: 7 januari 2023 Lijken mij goede keutels. Maar ik zie ook gras liggen. Als je konijn dat eet, zal hij minder hooi eten. Maar gras - mits schoon - is ook goed en natuurlijk voedsel. Hier lusten ze dat ook graag. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Myrthee Geplaatst: 7 januari 2023 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2023 Ze kunnen hier altijd.gras eten. Maar ze eet het hier niet altijd. Ze gaat regelmatig naar binnen om iets anders te eten of te rusten. Ik.geef ze dagelijks nieuw gras. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 7 januari 2023 Delen Geplaatst: 7 januari 2023 Nou dat is toch prima! Het meest natuurlijke eten. Hier zijn ze er ook gek op. Maar met dit natte weer vind ik andijvie etc. wat makkelijker. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Myrthee Geplaatst: 9 januari 2023 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2023 Bij mij eet ze nat of droog gewoon gras. Is het gras minder goed als het nat is ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 Mijn dierenarts vertelde mij dat, wanneer ze gewoon zijn om nat gras te eten of wanneer het opgebouwd wordt, het geen kwaad kan. Ik was dagelijks ook hun groentjes, laat het wat uitlekken en dep het lichtjes droog maar is wel nog steeds nat. Hun keutels zijn altijd mooi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Myrthee Geplaatst: 10 januari 2023 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2023 Is het ook zo dan konijnen in de winter minder hooi eten ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Myrthee Geplaatst: 10 januari 2023 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2023 15 uren geleden, Lio en Leia zei: Mijn dierenarts vertelde mij dat, wanneer ze gewoon zijn om nat gras te eten of wanneer het opgebouwd wordt, het geen kwaad kan. Ik was dagelijks ook hun groentjes, laat het wat uitlekken en dep het lichtjes droog maar is wel nog steeds nat. Hun keutels zijn altijd mooi Dat is mooi! ♡ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 januari 2023 Delen Geplaatst: 10 januari 2023 Wat is er mis met nat gras eten? Wat zouden ze daarvan krijgen? Gemaaid gras mag niet. Daar kunnen ze gasbuiken van krijgen - enorme gasbuiken echt - door de gisting. Maar ik zou niet weten waarom nat gras niet mag? Je mag groenten ook gewoon nat geven. Voor konijnen die weinig drinken en bijv. nierproblemen hebben, is het juist aangeraden groenvoer nat te maken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Myrthee Geplaatst: 15 januari 2023 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2023 Op 10-1-2023 om 13:40, Evee zei: Wat is er mis met nat gras eten? Wat zouden ze daarvan krijgen? Gemaaid gras mag niet. Daar kunnen ze gasbuiken van krijgen - enorme gasbuiken echt - door de gisting. Maar ik zou niet weten waarom nat gras niet mag? Je mag groenten ook gewoon nat geven. Voor konijnen die weinig drinken en bijv. nierproblemen hebben, is het juist aangeraden groenvoer nat te maken. Ik vroeg het mij gewoon af... :) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 16 januari 2023 Delen Geplaatst: 16 januari 2023 Mijn konijn had laatst ook dat ze weinig hooi at, ik denk niet dat dat komt doordat het winter is. Ze eet het nu weer goed. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten