Ga naar inhoud

Traanoogjes

Noa-Bram

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Ten aller eerste de beste wensen allen.

Mijn rammetje heeft last van traanoogjes.

Er komt gelukkig alleen vocht uit en geen viezigheid of bloed.

Hij lijkt er geen last van te hebben en zit er ook niet aan met zijn voorpootjes.

Mijn voedster likt het wel schoon voor hem.

Nu heb ik ergens gelezen dat tocht een oorzaak kan zijn.

Het hok staat bij een groot raam met redelijk wat tocht zou het een verschil maken als ik deze verplaats.

Heel erg bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ik heb een konijn met chronische traanogen. Het kan zijn dat de tanden/kiezen te lang zijn en deze op de traanbuizen drukken. Ook kan de traanbuis verstopt zijn en deze kunnen ze bij de dierenarts uitspuiten. 

Geval van mijn konijn is dat ze gewoon steeds verstopt zitten. Als het wordt uitgespoten zijn ze over een week weer verstopt. Gelukkig heeft zij er ook geen last van. Als het wat warmee is en niet hard waait gaat het vaak ook beter bij haar. 

Zou voor de zekerheid toch even laten checken bij de dierenarts. Tanden of kiezen kunnen sowieso nog andere problemen veroorzaken dan traanogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft ook chronische traanogen. Toen ik het voor het eerst zag, uiteraard mee naar de dierenarts gegaan. Het ligt bij haar niet aan de tanden, en na uitspuiten van de traanbuizen en oogdruppels, blijft het terugkomen. Ze heeft er geen last van en haar maatje likt het netjes voor haar schoon, dus dan is het goed zo. Maar ik zou wel eerst even laten controleren of ze de oorzaak kunnen vinden en kijken of het te behandelen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .