Annelisa Geplaatst: 11 september 2022 Geplaatst: 11 september 2022 Hallo allemaal, Al een tijdje gaat het goed tussen mijn twee konijntjes Sam en Olivia. Echter, wat mij opvalt, is dat Sam Olivia veel midden op haar rug wast en daarbij de haren eruit gaan en Olivia een kale plek krijgt. Olivia staat het gewoon toe, maar ik maak me wel even wat zorgen. Is dit schadelijk? Kan ik hier wat tegen beginnen?
Evee Geplaatst: 11 september 2022 Geplaatst: 11 september 2022 Zit het in de nek bij de schouderbladen? Of echt op de rug zelf? Hoe zijn ze gehuisvest? Zitten ze droog/ beschut?
hemmel Geplaatst: 11 september 2022 Geplaatst: 11 september 2022 Groene leem werkt goed, dat maakt een korst op de kale plek.
Annelisa Geplaatst: 11 september 2022 Auteur Geplaatst: 11 september 2022 2 uren geleden, Evee zei: Zit het in de nek bij de schouderbladen? Of echt op de rug zelf? Hoe zijn ze gehuisvest? Zitten ze droog/ beschut? Nee, echt op de rug zelf. Richting de kont. Buiten, overdekt. Goed beschut. Veel renruimte en een groot hok.
Annelisa Geplaatst: 11 september 2022 Auteur Geplaatst: 11 september 2022 42 minuten geleden, hemmel zei: Groene leem werkt goed, dat maakt een korst op de kale plek. Groen leem? Is dat niet gevaarlijk? Gaat mijn konijn daar niet aan zitten?
Dee_Dee Geplaatst: 12 september 2022 Geplaatst: 12 september 2022 Mijn rammetje likt bij mijn voedster vlak naast haar neus (extreem(?)) veel. Ze heeft daar 2 kale roze plekjes; ieder aan een kant, dus wel symmetrisch 😅 Toen ik het voor het eerst zag, schrok ik me een hoedje. Ik had gelezen dat als het alleen roze (dus alleen de huid), niet rood of een wondje heeft, het niet iets is om je zorgen te maken. Toch houd ik het wel in de gaten, just in case 😉
Aanbevolen berichten