Ga naar inhoud

Voedster verliest bloed (7,5 week geleden bevallen)

Kie

Aanbevolen berichten

Hoi mede BB'ers,

Ik zit met een dilemma. Onze voedster van 2 jaar oud heeft 7,5 week geleden haar eerste nestje gehad. 3 prachtige gezonde baby's! Alles leek goed te gaan, tot ik vorige week een drupje bloed in het hok zag liggen. Toen dacht ik nog dat het aan mij lag en donkere urine was oid. Maar vandaag kwam ik helaas meerdere plekjes tegen... Moeder konijn zit momenteel nog met 2 dochters samen. Alle 3 heb ik ze gecontroleerd maar ze hebben verder geen wondes of pijnlijke nageltjes oid. Ik ben dus bang dat dit van het moeder konijn afkomstig is. Konijntje is verder hartstikke fit, eet en drinkt goed etc. Iemand een idee wat dit kan zijn? Kunnen het nog na effecten zijn van de bevalling? Of toch even verder zoeken? Ik weet het even niet agz alle 3 de dames kern gezond lijken... Wie helpt mij verder😅 Foto invoegen lukt niet, maar het zijn echt duppeltjes op stro sprietjes en zaagsel, absoluut geen urine plekjes of plasjes oid.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Baarmoederontsteking misschien? Ik zou in ieder geval direct een dierenarts bellen voor een afspraak vandaag. Een foto lijkt mij in ieder geval nodig, als het lukt eventueel ook net voor vertrek wat urine meenemen voor onderzoek. 

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .