LukeJane Geplaatst: 12 juli 2022 Delen Geplaatst: 12 juli 2022 Hallo, Mijn voedster is gisterochtend gecastreerd. Ze leek snel op de been te komen en at al redelijk snel 1 klein stukje andijvie. Maar hierna heeft ze niks meer gegeten. We hebben haar vandaag pijnstillers en darm stimulerende medicijnen gegeven. Maar desondanks eet ze niet. Ook dwangvoeren is bijna onmogelijk, ze krabt en trapt met haar achterpoten. Nu moest ze net plassen en het was helemaal rood, er kwam ook ook een klein beetje smurrie ( bruin/grijzig) mee. We weten niet meer wat we moeten doen en of er meer aan de hand is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 12 juli 2022 Delen Geplaatst: 12 juli 2022 Ik zou de dierenarts even bellen om dit voor te leggen. Niet eten is wel normaal, maar zou toch langzaam wel op gang moeten komen. Wat je beschrijft aan smurrie in de urine herken ik niet en zou ik zelf wel met een arts bespreken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LukeJane Geplaatst: 12 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2022 Ja de smurrie kan ik denk ik beschrijven als een klein bloedpropje? Is lastig te zien Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 12 juli 2022 Delen Geplaatst: 12 juli 2022 Ik zou zeker met de dierenarts bellen. Heb je dwangvoeren ook geprobeerd door haar in een handdoek te wikkelen? Op YouTube zijn hier ook filmpjes over te vinden die goed uitleggen hoe je dit kan doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LukeJane Geplaatst: 12 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2022 In de handdoek is niet te doen, we hebben net wel denk ik 4 ml naar binnen gekregen. Dit is natuurlijk veels te weinig, of is dit voor nu voldoende? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 12 juli 2022 Delen Geplaatst: 12 juli 2022 2 minuten geleden, LukeJane zei: In de handdoek is niet te doen, we hebben net wel denk ik 4 ml naar binnen gekregen. Dit is natuurlijk veels te weinig, of is dit voor nu voldoende? Dat is jammer.. Met z'n tweeën ook geprobeerd? Voor nu wel, ik zou het wel over een paar uur weer doen en waarschijnlijk ook 's nachts doorgeven.. Maar de dierenarts kan je hier beter over inlichten.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 12 juli 2022 Delen Geplaatst: 12 juli 2022 Heeft ze de hele dag niets zelf gegeten? De urine herken ik ook niet, dat zou ik bij de dierenarts vragen. Tips voor medicijnen geven staan hier: Hoe geef je medicijnen aan een konijn https://www.bunnybunch.nl/informatie/hoe-geef-je-medicijnen-aan-een-konijn Met de handdoek, de bunny burrito is het mij zelfs met de meest lastige konijnen gelukt. Zeker als je met 2 personen bent zodat een de rol konijn vasthoud en de hander 2 handen heeft om het toe te dieren. Hier nog tips voor nazorg: https://www.bunnybunch.nl/informatie/zorg-voor-na-operatie-konijn Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 12 juli 2022 Delen Geplaatst: 12 juli 2022 En als je dwangvoer aanbiedt op een schoteltje? Of misschien met een plastic lepeltje voeren? Dan heeft je konijn niet de stress van de spuit. Ik smeer altijd eerst even het bekje in met dwangvoer, en als ze het dan aflikken dan krijgen ze meestal wel trek, dan ga ik met het lepeltje verder. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LukeJane Geplaatst: 13 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2022 Het lukt nu aardig, mn vriend en ik hebben een tactiek gevonden die werkt. Gisteravond 15ml en net 30 ml gelukt. Ze is al iets beweeglijker, maar zeker nog niet top. We houden het goed in de gaten vandaag! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LukeJane Geplaatst: 13 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2022 12 uren geleden, Marjoleink zei: En als je dwangvoer aanbiedt op een schoteltje? Of misschien met een plastic lepeltje voeren? Dan heeft je konijn niet de stress van de spuit. Ik smeer altijd eerst even het bekje in met dwangvoer, en als ze het dan aflikken dan krijgen ze meestal wel trek, dan ga ik met het lepeltje verder. Ja dit had ik inderdaad geprobeerd, maar dat werkte helaas niet. Misschien kan ik het later nogmaals proberen. Nu heeft ze nog een afkeer naar eten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LukeJane Geplaatst: 19 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2022 Het rode plassen was al snel weg, misschien een nabloeding van operatie? Nu is ze weer helemaal actief en een stuk sterker. Alleen eet ze nog niet zoals voorheen, ze eet haar brokjes na een week nog niet op en groente pakt ze wel maar eet niet zoals normaal. Is dit normaal, of misschien door het warme weer? (de ander eet wel alles op met dit weer) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 19 juli 2022 Delen Geplaatst: 19 juli 2022 Is er een wondcontrole gedaan door de dierenarts? Dat lijkt me in dit geval niet onverstandig. Mijn ervaring is dat ze meestal na een dag of drie weer een beetje normaal eten. Een week vind ik vrij lang, hoewel ik merk dat er bij mij ook iets minder goed gegeten wordt met warm weer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LukeJane Geplaatst: 19 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2022 Ja voor donderdag staat er een wondcontrole gepland. Ze eet wel goed hooi en soms groente, maar laat dus de brokjes wel echt staan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten