Anoniem6 Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 Hallo allemaal, ik vond ineens deze keutels in de ren van mijn konijn. Iemand enig idee waarvan dit zou kunnen komen? Ik heb deze nog nooit eerder gezien Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 Dit lijken dubbele keutels, twee keutels die op elkaar gebotst zijn en er dus in een geheel uit zijn gekomen. Het duidt op een tragere darmwerking. Zie je er ook haren in als je het uit elkaar haalt? Dan zou het namelijk een beginnende verstopping kunnen zijn. Of iets anders waardoor de darmwerking vertraagd is. Kan vanalles zijn, van een wormbesmetting tot megacolon. Eet en drinkt je konijn nog goed? Krijgt het groenvoer? Hou het eetgedrag en de keutels even goed in de gaten. Bij minder gaan eten of minder/niet keutelen direct een afspraak bij een konijnkundige dierenarts maken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anoniem6 Geplaatst: 11 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2022 Hij kijkt goed te eten en drinken en krijgt veel hooi kruiden en groenvoer. Dus zou niet weten hoe het zou komen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anoniem6 Geplaatst: 11 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2022 Ik heb nog een middeltje van de dierenarts liggen om de spijsvertering op gang te helpen. Zou ik hem daar wat van kunnen geven? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anoniem6 Geplaatst: 11 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2022 Haren kan ik niet vinden in de keutel. Ik heb er een paar uit elkaar gehaald en die zien er wel gewoon heel goed uit van binnen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 50 minuten geleden, Anoniem6 zei: Ik heb nog een middeltje van de dierenarts liggen om de spijsvertering op gang te helpen. Zou ik hem daar wat van kunnen geven? Zou ik niet meteen uit jezelf doen zonder overleg met de dierenarts. Het gaat hier niet om een meteen levensbedreigende situatie. Sowieso even goed in de gaten houden en evt een afspraak maken bij de dierenarts. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anoniem6 Geplaatst: 12 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2022 Hij poept nu ook wel weer veel normale keutels dus ik denk dat het meevalt. Maar ga het even goed in de gaten houden. Ik moet vandaag sowieso de dierenarts nog bellen voor mijn hondje dus ik kan het dan ook even navragen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anoniem6 Geplaatst: 12 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2022 Dit is hoe ze er nu uit zien Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 12 juli 2022 Delen Geplaatst: 12 juli 2022 Ziet er beter uit nu. Hou wel even de hoeveelheid in de gaten. Het kan een beginnende verstopping zijn geweest die weer vanzelf opgelost is. Alertheid bij dit soort keutels is vooral belangrijk en op tijd ingrijpen door naar de DA te gaan als het gedrag daarbij verandert. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 12 juli 2022 Delen Geplaatst: 12 juli 2022 Ze zien er wel donker uit, eet je konijn wel genoeg hooi? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anoniem6 Geplaatst: 12 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2022 Ja klopt normaal zijn ze wel wat lichter! Hij eet vooral gras maar ook hooi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anoniem6 Geplaatst: 12 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2022 Ik denk dat ik het probleem gevonden heb! ik heb nogal een autistisch konijn. nu heb ik pas zijn hok veranderd en het hok waar hij zijn wc had staan was nu niet meer bij zijn hok betrokken. Daardoor moest hij poepen op een ander wc tje. Alleen doet hij dit niet en denk ik dat hij daarom niet gepoept heeft. ik heb nu het andere hok er weer bij betrokken en daar zit hij nu heerlijk op zijn wc te poepen en hooi te eten😂 1 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anoniem6 Geplaatst: 12 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2022 Ik heb een soort van tunnel naar z’n “poephok” in elkaar geflanst. En hij is er helemaal blij mee😂 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anoniem6 Geplaatst: 12 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2022 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 12 juli 2022 Delen Geplaatst: 12 juli 2022 3 uren geleden, Anoniem6 zei: Ahh wat een mooie foto 🥰 Poephok? Volgens mij heb ik eindelijk een goede benaming voor het toilet gevonden! Dat vind ik dus echt een veel te sjiek woord voor zoiets 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anoniem6 Geplaatst: 12 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2022 Hihi ja lief is hij het met z’n bloemetjes🥰 ja haha poephok is de perfecte omschrijving😆 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten