Pukkymukky Geplaatst: 19 juni 2022 Geplaatst: 19 juni 2022 (aangepast) Beste forumleden, kan iemand mij vertellen waarom mijn konijn een gedeelte van zijn vacht bovenop kwijt raakt? Ze is nu 8 maanden en het lijkt steeds wat kaler te worden. Moet ik hiermee naar de dierenarts of kan ik dit zelf op een andere manier oplossen? Ze zusje uit hetzelfde nest heeft geen last van vacht verlies. Zie foto voor de situatie. Alvast bedankt voor het advies! 19 juni 2022 aangepast door Pukkymukky Foto toegevoegd
Evee Geplaatst: 19 juni 2022 Geplaatst: 19 juni 2022 Ik heb een konijn met hele heftige schurftmijt gehad die dit ook zo had, die heeft maanden achter elkaar injecties nodig gehad om er vanaf te komen. Ik zou zeker naar de dierenarts gaan en niet zelf dokteren. Goed vast laten stellen wat het precies is en behandelen met een konijn-veilig middel. 1
Pukkymukky Geplaatst: 19 juni 2022 Auteur Geplaatst: 19 juni 2022 Hartelijk dank Evee voor je reactie, ik zal zsm even naar de dierenarts om er naar te laten kijken.
Kolino Geplaatst: 19 juni 2022 Geplaatst: 19 juni 2022 Mijn eerste idee is ook mijt, inderdaad even naar de dierenarts voor onderzoek. Die kan onder de microscoop naar een huidafstijkje kijken. Ik geloof dat ik in deze ook de hokgenoot mee zou behandelen, om er zeker van te zijn dat er geen herbesmetting plaats vindt. De dierenarts weet vast wel of dit daadwerkelijk nodig is, ik zou zoiets in ieder geval navragen. 1
Pukkymukky Geplaatst: 20 juni 2022 Auteur Geplaatst: 20 juni 2022 Oke hartelijk dank! We nemen ze zusje mee 👍
Aanbevolen berichten