cozin_skeeter7 Geplaatst: 5 juni 2022 Geplaatst: 5 juni 2022 Ons NHD konijntje (5 jaar oud) lag deze morgen apathish op haar zijde, hijgde , sloot haar ogen. Ze zijn buitenkonijnen dus normaal lopen ze weg als je ze wil aanraken., maar ze reageerde niet bij aanraking. Toen ik 5 minuten later weer buitenkwam, zat ze echter al terug recht, en huppelde ze eigenlijk weer vrij normaal. Gisteren at ze normaal. Ik kan niet zeggen of ze vandaag al gegeten heeft aangezien ze met 2 zijn. Geen platte keutels of dergelijk in het hok. Ze lopen vrij veel rond op de gazon, bijna dagelijks, eten veel gras, maar dat doen ze dus al jaren. Op zich is ze wel vrij zwaar, ze weegt 2100 gr. Moeten we ons zorgen maken en dadelijk ingrijpen via dierenarts of herkent iemand dit symptoom ?
Kolino Geplaatst: 5 juni 2022 Geplaatst: 5 juni 2022 Lastig inschatten of je hier wat mee moet. Het kan ook gewoon de warmte en diep in slaap zijn. Ik zou zelf kijken of het konijn wat voeding aan wil pakken uit de hand. Het klinkt voor nu als iets dat je even goed in de gaten moet houden. Of ze zwaar is of niet maakt niet zo uit, konijnen moeten de hele dag door eten om hun darmen op gang te houden, het is dus niet zo dat ze wat aan dat extra speklaagje heeft. Probeer wel regelmatig iets te eten aan te bieden, mocht ze blijven weigeren is het handig om de dienstdoende dierenarts te bellen.
Aanbevolen berichten