Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allemaal,

Ik Heb Een Belangrijke Vraag. Ik Heb Een Jaar Geleden Konijnen Shampoo Gehaald Bij De Dierenwinkel.

Nu Is Mijn Vraag Kunnen Jullie Me Wat Tips Geven Voor Het Wassen Van Mijn Konijnen.

Of Is Het Niet Eens Een Goed Iedee Om Ze Te Wassen?

Alvast Bedankt.

Geplaatst:

Konijnen hoeven niet gewassen te worden, mits ze bijvoorbeeld last hebben van plakpoep (dan hoeft vaak alleen maar de onder/achterkant). Als je ze al gaat wassen, moet je hun koppie vermijden...

Geplaatst:

idd zoals de dames hierboven al beschreven.. niet nodig!!

waarom zou je je konijn wassen?? je doet hem ert waarschijnlijk geen plezier mee en bezorgd hem er alleen maar stress mee....

wassen doe ze idd dus zelf!

als een konijn plakpoep heeft is wassen soms wel ndoig als het aan zijn kontje blijft plakken... maar verder is het nergens voor nodig!!

Geplaatst:

Of het nou een konijn, hond of kat is... ik denk, het zijn dieren dus waarom moeten ze dan inderdaad gewassen worden? Doen ze in de natuur ook niet :) Tenminste, ik heb nog nooit een ingezeept konijn heel voorzichtig uit z'n hol zien komen, haha!

Dus misschien dat iemand er blij mee kan maken als je het ook voor andere dieren kan gebruiken? Een hond die door de modder gerend heeft snap ik dan weer wel.

Geplaatst:

Het wassen van een hond en kat is inderdaad niet goed omdat je dan de vetlaag van de huid dunner maakt. ik weet niet of het bij een nijn ook zo is maar dat denk ik haast wel. Zou het ook niet doen, denk ook dat er niet veel dieren zijn die het echt leuk en lekker vinden.

Geplaatst:

Hallo mensen,

Ik heb een klein hangoor konijn van 8/9 weken oud.

Ik had hem net 2 dagen toen hij diarree kreeg, ik heb heb toen het 's morgens in bad gedaan alleen met waten dus geen shampoo gebruikt en ik heb er voor gezorgd dat alleen het buikje nat werd want alles plakte vast dat zou hij zelf nooit schoon hebben gekegen.

Hij had er zelfst lol in.

Ik ben met hem bij de dierenarts geweest en heb antibiotica gekegen en dwangvoer want hij wou ook niks meet eten.

Nu een paar dagen laten is hij weer helemaal de oude GELUKKIG.

De dierenarts zelf zei ook dat heb geen kwaad kon om hem eens in bad te doen maar alleen als het echt nodig is.

• 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Toch wie ik hier even op reageren want iedereen raad het af.

Nou wil ik niet zeggen dat ik het aanraad.

Maar ik denk niet dat het veel kwaad kan om je konijn te wassen.

Wat storm zegt over een hond en kat wassen dat de vet laag van de huid er af gaat, dat is waar. Maar die zit er met een paar dagen weer op.

Het zelfde geld dat ook voor een konijn.

Geplaatst:

ik was m'n konijn ook nooit en zou ook niet weten waarom wel. Punkie is er zelf al druk genoeg mee en heeft er duidelijk geen hulp bij nodig!

al zou hij het niet vervelend vinden volgens mij, want hij doet vaak genoeg pogingen om de douche in te springen (wat hem 1 keer ook is gelukt haha). natuurlijk heb ik hem toen eruit gezet, wat trouwens erg lastig is in een natte douchebak en een rondspringend konijn die het erg naar zin heeft en er echt niet uit wil!

Geplaatst:

ik vind het gewoon te onnatuurlijk om mijn konijn te gaan wassen.

In het wild komt er toch ook niemand langs om even een wasbeurt te geven.

Geplaatst:

Ik doe het ook niet meer hoor , veel te veel stress. Vroeger heb ik wel eens vlooien shampoo voor mijn konijn gehad en voor Lucky hebben we een keer in een weekend shampoo gekregen voor mijten. toen we haar aan het wassen waren had ze zo'n stress dat ze niet eens meer op haar pootjes kon staan (ik dacht echt dat ze het misschien niet zou halen). na het weekend meteen sronghold gehaald.

Geplaatst:

ik vind het al een drama als ik een konijn met huisdiertjes moet wassen, laat staan dat ik het ook nog eens voor de lol moet doen.

Zelfs mijn kippen zijn nog makkelijker te wassen!!

Geplaatst:
Hallo mensen,

Ik heb een klein hangoor konijn van 8/9 weken oud.

Ik had hem net 2 dagen toen hij diarree kreeg, ik heb heb toen het 's morgens in bad gedaan alleen met waten dus geen shampoo gebruikt en ik heb er voor gezorgd dat alleen het buikje nat werd want alles plakte vast dat zou hij zelf nooit schoon hebben gekegen.

Hij had er zelfst lol in.

Ik ben met hem bij de dierenarts geweest en heb antibiotica gekegen en dwangvoer want hij wou ook niks meet eten.

Nu een paar dagen laten is hij weer helemaal de oude GELUKKIG.

De dierenarts zelf zei ook dat heb geen kwaad kon om hem eens in bad te doen maar alleen als het echt nodig is.

ik had PRECIES! hetzelfde... mijn konijn was ook 7 á 10 weken oud en kreeg ook plakpoep. Maar mijn konijn wou nog wel eten dus dat scheelde weer

Geplaatst:
ik was m'n konijn ook nooit en zou ook niet weten waarom wel. Punkie is er zelf al druk genoeg mee en heeft er duidelijk geen hulp bij nodig!

al zou hij het niet vervelend vinden volgens mij, want hij doet vaak genoeg pogingen om de douche in te springen (wat hem 1 keer ook is gelukt haha). natuurlijk heb ik hem toen eruit gezet, wat trouwens erg lastig is in een natte douchebak en een rondspringend konijn die het erg naar zin heeft en er echt niet uit wil!

ooeeeh Punkieee:D

Mijn konijn heet PunkY:P

Maar goed.

Dat was even offtopich(A)

Terug naar het onderwerp. Konijn wassen met shampoo zou ik niet doen. In de zomer als het warm is ofzo kan je wel een badje maken ofzo. Vinden die vn mij helemaal geweldig. Maar met shampoo:blink:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .