Annasbeestenbende Geplaatst: 20 mei 2022 Geplaatst: 20 mei 2022 Hoi! Gisteren ben ik met Hazel naar de dierenarts gegaan omdat ze wat diarree had. De dierenarts heeft haar onderzocht, er zat was eten in haar mond (wat daar niet hoorde te zitten, want ze was nog niet gevoerd) waarschijnlijk heeft ze haakjes. Dus binnenkort gaat ze onder narcose om de tandjes te slijpen/bij te werken. ik vraag me af: wat kan ik na de behandeling doen om te voorkomen dat de haakjes terugkomen? Ik heb wel eens gehoord van trovet brokjes tegen haakjes, helpt dat?
Boefje Geplaatst: 20 mei 2022 Geplaatst: 20 mei 2022 14 uren geleden, Annasbeestenbende zei: Hoi! Gisteren ben ik met Hazel naar de dierenarts gegaan omdat ze wat diarree had. De dierenarts heeft haar onderzocht, er zat was eten in haar mond (wat daar niet hoorde te zitten, want ze was nog niet gevoerd) waarschijnlijk heeft ze haakjes. Dus binnenkort gaat ze onder narcose om de tandjes te slijpen/bij te werken. ik vraag me af: wat kan ik na de behandeling doen om te voorkomen dat de haakjes terugkomen? Ik heb wel eens gehoord van trovet brokjes tegen haakjes, helpt dat? Goed en veel hooi eten. Is vaak wel nummer 1 advies. Er zijn soorten hooi wat het gebit beter slijt. Voor de rest vraag ik me af of brokken echt heel veel helpt. Maar daar heb ik weinig ervaring mee. Dierenarts zei altijd nee ze moeten goed hooi eten. De enige echte manier.
Annasbeestenbende Geplaatst: 21 mei 2022 Auteur Geplaatst: 21 mei 2022 Ze eet goed hooi! Ze hebben sinds kort hooi van de boer. Moet ik dat dan aanbieden samen met hun oude hooi?
Annasbeestenbende Geplaatst: 21 mei 2022 Auteur Geplaatst: 21 mei 2022 Ik zie haar nu hooi eten! Wat kan ik nog meer doen om te voorkomen dat de haakjes terug groeien?
Eefje Geplaatst: 21 mei 2022 Geplaatst: 21 mei 2022 Trovet schijnt wel degelijk te helpen, ik zou dat zeker proberen. Er zijn veel mensen die er goede ervaringen mee hebben.
Boefje Geplaatst: 21 mei 2022 Geplaatst: 21 mei 2022 Maar ik zou eerst afwachten wat de dierenarts vindt want je weet nog niet zeker of het haakjes zijn.
Annasbeestenbende Geplaatst: 2 juni 2022 Auteur Geplaatst: 2 juni 2022 Soltar en Hazel zijn nu bij de dierenarts
mammafelina Geplaatst: 2 juni 2022 Geplaatst: 2 juni 2022 Spannend!!! Hopelijk valt het allemaal mee. 1
Annasbeestenbende Geplaatst: 2 juni 2022 Auteur Geplaatst: 2 juni 2022 We zijn terug! (Soltar, Hazel, Foep en ik) hazel had flink wat haakjes en die zijn weggeslepen. Ik zit nu bij Soltar en Hazel in de ren en Hazel eet hooi & luzerne!
Annasbeestenbende Geplaatst: 2 juni 2022 Auteur Geplaatst: 2 juni 2022 Ze heeft dus haakjes, zullen we trovet brokjes bestellen? En gaat het zo de goede kant op?
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 3 juni 2022 Geplaatst: 3 juni 2022 Trovet kan ze zeker proberen als ze het wil eten. Verder niet te veel brok geven en hooi, gras en groenvoer stimuleren. Sommige konijnen hebben een scheef of afwijkend gebit, als ze dat heeft kan je terugkeer van haakjes meestal niet voorkomen. 1
Mitty Geplaatst: 3 juni 2022 Geplaatst: 3 juni 2022 Aahh zo lief! Fijn dat het beter gaat! Wat is het grote blad op de foto? Het ziet er tof uit om te geven aan ze. Daar zijn ze wel even mee bezig.
Annasbeestenbende Geplaatst: 3 juni 2022 Auteur Geplaatst: 3 juni 2022 33 minuten geleden, Mitty zei: Aahh zo lief! Fijn dat het beter gaat! Wat is het grote blad op de foto? Het ziet er tof uit om te geven aan ze. Daar zijn ze wel even mee bezig. Dat grote blad is zuring! Het is hun favoriete groente. Je moet alleen wel een plek vinden om het te plukken.🙃 De stengel knip ik wel eens in stukjes als kleine snoepjes, dat is ook leuk!
Kolino Geplaatst: 3 juni 2022 Geplaatst: 3 juni 2022 Wat fijn dat ze weer lekker kan eten 🙂 Pas je wel een beetje op met zuring? Het is goed om dat in een mix te geven, vanwege het hoge gehalte aan oxaalzuur. Maar ik zie dat je het netjes met andere dingen geeft 🙂 1
Annasbeestenbende Geplaatst: 3 juni 2022 Auteur Geplaatst: 3 juni 2022 (aangepast) O, dat wist ik niet! Ik ga er wat over googelen! 😄 3 juni 2022 aangepast door Annasbeestenbende
Mitty Geplaatst: 11 juni 2022 Geplaatst: 11 juni 2022 Op 3-6-2022 om 18:42, Annasbeestenbende zei: Dat grote blad is zuring! Het is hun favoriete groente. Je moet alleen wel een plek vinden om het te plukken.🙃 De stengel knip ik wel eens in stukjes als kleine snoepjes, dat is ook leuk! Dank je! Het lijkt mij leuk voor de afwisseling voor ze. Ik zal eens gaan speuren🤗
Aanbevolen berichten