Ga naar inhoud

Konijn suf en eet niet na tanden slijpen

Eline106540

Aanbevolen berichten

Hoihoi allemaal 

Bunnybunch heeft mij tot nu toe heel erg goed geholpen, ik vraag me af of jullie toevallig advies voor mij hebben. Mijn voedster (Silver) is gistermiddag rond 3 uur onder narcose gebracht om haar tanden te laten slijpen want ze had haakjes. Gistermiddag toen ze thuis kwam heeft ze een heel klein beetje wortel gegeten. Daarna wilde ze niks meer eten. Ik heb haar pijnstillers gegeven die ik had meegekregen. Gisteravond heb ik haar moeten dwangvoeren, maar nu zit ze nog steeds helemaal stil in haar hok en ze eet nog steeds niet. Komt dit vaker voor bij konijnen? En moet ik doorgaan met dwangvoeren? Ik maak me namelijk zorgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit ze buiten of binnen? Heb je haar wel warm gehouden na de narcose? Hoe is haar lichaamstemperatuur?

Welke pijnstiller geef je en hoe vaak en hoe veel geef je?

Wat bied je haar aan, qua voedsel?

Is ze gewend aan vers groenvoer en verse kruiden? Zo ja, bied dat dan zeker aan. Tel de brokjes uit, leg er bijvoorbeeld 10 in het bakje, zodat je kan zien of ze er iets van eet. Je kan ook dwangvoeding in een bakje neerzetten zodat ze er zelf van kan eten. Verder alles van lekkernijen die je hebt, gedroogde kruiden, eventueel als je nog een proefzakje van een ander merk brokjes of iets hebt dat er bij aanbieden.

Het kan best dat er wondjes in de mond waren die nog pijn doen.

Maakt haar buik nog geluid? Kan het zijn dat ze een gasbuik heeft van de stress?

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .