SennaWinnie Geplaatst: 11 april 2022 Delen Geplaatst: 11 april 2022 Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum Mijn voedster van +- 6 maanden heeft ineens een rode kale plek op haar rug. 1 maand geleden is ze ingeënt en als reactie hierop kreeg ze een bultje die later een korstje is geworden. (Zie zwarte plekje met korst foto) Nu zit de kale plek hier direct naast op haar rug. Zou het haaruitval kunnen zijn doordat ze krabt omdat het wondje jeukt? Momenteel zit ze nog alleen aangezien we haar eerst willen laten castreren, dus daar ligt het niet aan. Ook zitten er niet echt schilfers dus ik weet niet of het vachtmijt kan zijn. Als het nu erger wordt of niet verbeterd ben ik sowieso van plan om naar de dierenarts te gaan, maar misschien dat iemand dit herkend. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SennaWinnie Geplaatst: 12 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2022 Vanochtend gekeken en het korstje op dat bultje is weg, dus ze zit er echt aan te bijten/krabben. Ook is het volgens mij in het midden iets schraler/bloederiger hierdoor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 12 april 2022 Delen Geplaatst: 12 april 2022 Zou het geen parasiet kunnen zijn? (schurft/mijt oid) Hoewel een genezend wondje op zichzelf natuurlijk ook jeuk kan geven en wat kan trekken, dus het kan ook daar door komen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SennaWinnie Geplaatst: 12 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2022 Mijt denk ik zelf niet omdat de haren eromheen geen witte schilfers bevatten. Ik heb net even de symptomen van schurft gelezen en ze heeft niet echt korsten, maar het is wel schraal. Ik denk dat ik thuis even ga overleggen en dan toch naar de dierenarts ga. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reusjes Geplaatst: 31 mei 2022 Delen Geplaatst: 31 mei 2022 Is het beter ondertussen ? Mijn konijn heeft ook een plekje dus was even gaan zoeken hier. Maar het ziet niet rood, maar ik mag er ook niet uitgebreid naar kijken moet ik wel zeggen. Dus voorlopig heb ik het alleen ontsmet, waarop de zus direct afkwam .. Hier komt het van de (onderdanige) zus vermoed ik die iets te wild was Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 31 mei 2022 Delen Geplaatst: 31 mei 2022 Het is wel echt de tijd van het jaar dat parasieten volop aanwezig zijn. Ik zou twijfelachtige plekken dus zeker door een dierenarts laten bekijken. Beter is het om dit soort dingen tijdig te behandelen. Dan zijn ze er sneller vanaf en scheelt het een hoop stress. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten