Snabbelll Geplaatst: 31 maart 2022 Delen Geplaatst: 31 maart 2022 Mijn konijn heeft E.C. en krijgt een vitamine B injectie. Iemand ervaring mee en hoe vaak moet je konijn dan zn injectie?? en na hoeveel tijd moet je verbetering kunnen zien? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 31 maart 2022 Delen Geplaatst: 31 maart 2022 Joris heeft dexamethason injecties en vitamine B injecties gehad toen hij EC had. Hij heeft dat als ik het mij goed herinner 4 dagen achter elkaar gehad. Verder panacur om de parasiet aan te pakken en pijnstilling toen de dexamethason injecties niet meer nodig waren (dat mag niet samen). Hij heeft het best zwaar gehad, maar is uiteindelijk hersteld na 3 a 4 weken was er echt vooruitgang, en hij is er nog steeds. Hier staat veel informatie over de zorg voor konijnen met EC https://www.bunnybunch.nl/informatie/Encephalotozoon-cuniculi-EC-Konijn Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snabbelll Geplaatst: 31 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2022 1 uur geleden, Evee zei: Joris heeft dexamethason injecties en vitamine B injecties gehad toen hij EC had. Hij heeft dat als ik het mij goed herinner 4 dagen achter elkaar gehad. Verder panacur om de parasiet aan te pakken en pijnstilling toen de dexamethason injecties niet meer nodig waren (dat mag niet samen). Hij heeft het best zwaar gehad, maar is uiteindelijk hersteld na 3 a 4 weken was er echt vooruitgang, en hij is er nog steeds. Hier staat veel informatie over de zorg voor konijnen met EC https://www.bunnybunch.nl/informatie/Encephalotozoon-cuniculi-EC-Konijn Welke pijnstilling kreeg je? Metacam of een andere medicijn? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 31 maart 2022 Delen Geplaatst: 31 maart 2022 2 uren geleden, Snabbelll zei: Welke pijnstilling kreeg je? Metacam of een andere medicijn? Metacam inderdaad. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snabbelll Geplaatst: 31 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2022 (aangepast) 57 minuten geleden, Evee zei: Metacam inderdaad. Hoelang heeft Joris is totaal ongeveer panacur gehad en wanneer bepaal je van ik stop met de panacur? 31 maart 2022 aangepast door Snabbelll Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 31 maart 2022 Delen Geplaatst: 31 maart 2022 Volgens mij heb ik hem ongeveer 1.5 maand fenbendazol gegeven (het was bij joris fenbendrops, zelfde werkzame stof als panacur), eerst de geadviseerde periode de dubbele dosis, en dus de injecties erbij, en nadien de pijnstillers. En daarna nog de enkele dosis fenbendrops. Ik heb hem na een maand ongeveer, toen hij weer "redelijk" fit was en weer aardig de oude (lees "hij ging slopen") weer naar buiten verhuisd met zijn vriendin, en toen heb ik nog wel een tijdje panacur gegeven, maar hij vond het zo verschrikkelijk worden dat dat ook weer stress gaf. Volgens mij ben ik na ongeveer 1.5 maand toen gestopt. Het is inmiddels 3? jaar geleden. En hij is er nog steeds 😄 Zijn klachten waren nystagmus (draaiende ogen) en wiebelig lopen, op het ergst ook tollen en omvallen erbij. Enige restklachten bij hem zijn dat hij zijn blindedarmkeutels bijna niet meer eet, en dat hij zichzelf niet zo goed schoon houd. Hij wast zichzelf niet voldoende, waardoor hij regelmatig gekamd moet worden. Maar er zijn veel verhalen van EC konijnen op het forum, veel verschillende klachten die voorkomen. Genoeg topics over te vinden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 31 maart 2022 Delen Geplaatst: 31 maart 2022 Volgens mij is het advies om het in ieder geval 4 tot 6 weken te geven, maar de inzichten veranderen ook steeds. Het is op een gegeven moment proberen, zie je een terugval dan is je konijn er nog niet aan toe om te stoppen met panacur. Zelf zou ik 6 weken aanhouden, 2 weken hoge dosering en een maand normale dosering en daarna kijken wat mogelijk is. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snabbelll Geplaatst: 1 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2022 10 uren geleden, Evee zei: Volgens mij heb ik hem ongeveer 1.5 maand fenbendazol gegeven (het was bij joris fenbendrops, zelfde werkzame stof als panacur), eerst de geadviseerde periode de dubbele dosis, en dus de injecties erbij, en nadien de pijnstillers. En daarna nog de enkele dosis fenbendrops. Ik heb hem na een maand ongeveer, toen hij weer "redelijk" fit was en weer aardig de oude (lees "hij ging slopen") weer naar buiten verhuisd met zijn vriendin, en toen heb ik nog wel een tijdje panacur gegeven, maar hij vond het zo verschrikkelijk worden dat dat ook weer stress gaf. Volgens mij ben ik na ongeveer 1.5 maand toen gestopt. Het is inmiddels 3? jaar geleden. En hij is er nog steeds 😄 Zijn klachten waren nystagmus (draaiende ogen) en wiebelig lopen, op het ergst ook tollen en omvallen erbij. Enige restklachten bij hem zijn dat hij zijn blindedarmkeutels bijna niet meer eet, en dat hij zichzelf niet zo goed schoon houd. Hij wast zichzelf niet voldoende, waardoor hij regelmatig gekamd moet worden. Maar er zijn veel verhalen van EC konijnen op het forum, veel verschillende klachten die voorkomen. Genoeg topics over te vinden. Ohja zo oke en na fenbendrops heb je toch metacam gegeven hoe lang heb je dat daarna nog gegeven dan? Want op een gegeven moment wil je toch afbouwen naar geen medicijnen meer. whut 3 jaar geleden! Ik kan me echt nu nog niet bedenken dat hij ook opeens misschien wel kan stoppen met medicijnen kan en dat het dan gwn weer allemaal ‘normaal’ is maar gelukkig gaat het met mijn konijn ook al beter door de medicijnen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 1 april 2022 Delen Geplaatst: 1 april 2022 Nee niet na de fenbendrops. Samen. Fenbendrops dus de hele periode, dus die 1.5 maand. Pijnstillers (metacam) denk ik ongeveer de eerste maand, met uitzondering van de dagen dat er dexamethason is gegeven. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten