Ga naar inhoud

Ram castreren - stuiterbal

Annelisa

Aanbevolen berichten

Beste Bunnybunchers,

Over iets meer dan een week is het zo ver, dan gaat mijn ram Sam onder het mes. 

Hij woont op dit moment in een binnenkooi met twee verdiepingen en een grote ren ervoor. Het is een echte spring in het veld, veelal druk en vrolijk. Nu betekent dit dat hij met regelmaat zijn ren door racet en in/uit het hok springt en naar boven. 

Hij is goed gezond, dus ik hoop en verwacht dat dit niet voor problemen gaat zorgen.

Doordat hij zo druk is, ben ik bang dat hij straks allemaal rare sprongen gaat maken na de castratie en zijn hechtingen gaan loslaten.

Hebben jullie ervaring met heel drukke (vrolijke 😀) rammen die onder het mes gingen? Heeft dit tot problemen geleid met de hechtingen? 

En; hoe kan ik het hok dan het beste inrichten? Handdoeken e.d. komt goed, maar zouden jullie hem belemmeren om naar de bovenverdieping te gaan en uit het hok de ren in te springen?

Groetjes,

Annelisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te druk maken hoor, bij rammetjes wordt maar een kleine snede gemaakt (links en rechts) in de balzak om de balletjes er uit te halen. Ik zou het knap vinden als de hechtingen knappen doordat hij druk is. Wat ik wel mee heb gemaakt is dat ze ze zelf los knagen, maar ook dat kon niet echt kwaad zijn de dierenarts toen. Ik zou wel uitkijken met bodembedekker (ook in het toiletje), misschien kun je beter iets van houtkorrels gebruiken en voor de rest alles leeg laten. Handdoeken kunnen ook, maar je ziet vaker dat dat een sloopprojectje wordt en dat ze daarvan dus drukker worden omdat het of stuk moet of niet naar hun zin is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee. Ik was al van plan in het toilet gewoon houtkorrel te doen. 

Ik moet alleen nog wel bedenken hoe ik de bovenverdieping afsluit. Er zit een trappetje in, dus ik dacht eerst dat ik die eruit kon laten. 

Maar een paar weken geleden was ik vergeten het trappetje erin te doen nadat ik het hok had schoongemaakt en toen zat Sam "opeens" boven. Dus die springt er dan alsnog op. 

Ik ben benieuwd hoeveel zijn gedrag gaat veranderen na de castratie! Maar nog veel meer benieuwd naar wie/hoe zijn vriendin wordt. 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .