Dollie Geplaatst: 29 februari 2008 Delen Geplaatst: 29 februari 2008 Hallo, weet iemand hoe ik kan zien dat mijn konijn blind is? We hebben drie konijnen, de jongste, nu ongeveer drie, at al een hele week niet en toen ik zonet langs z'n hok liep, hij zat beneden, achter z'n trappetje zeg maar, werd 'ie helemaal gek, net als een balletje in een flipperkast stootte ie eerst met z'n hoofd tegen het trappetje, toen tegen de muur en daarna tegen het gaas. Toen heb ik 'm eruit gehaalt en toen ik hem later boven terug zette, vlak voor z'n eten, begon ie direct te eten.. We waren van plan naar de dierenarts te gaan maar aangezien ie weer ging eten en het best wel stressvol is om een half uur in de auto te zitten.. Hij heeft verder geen waas over z'n ogen ofzo, maar toch. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
molly Geplaatst: 29 februari 2008 Delen Geplaatst: 29 februari 2008 Ik zou toch de dierenarts raadplegen, eerst even bellen om info misschien? Een blind konijn weet in zijn/haar eigen hok de weg echt wel te vinden. Kan net zo goed heel iets anders zijn. Sterkte ermee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 februari 2008 Delen Geplaatst: 29 februari 2008 Ik denk dat ie doof is........................dan kunnen ze zo reageren als een stuiter bal. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knaagjes Geplaatst: 29 februari 2008 Delen Geplaatst: 29 februari 2008 o wat zielig. Kunnen dove konijnen nog een fatsoenlijk leven leiden? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 februari 2008 Delen Geplaatst: 29 februari 2008 Ja knaagjes dat kan zeker.Ik heb er een hier in the house.Ze leeft in mijn bejaarden groep.En doet het prima.Ze gebruikt haar snor haren ,ogen en neus.Maar alleen houden is lastiger.Ze schrikken vaak en stuiteren dan ale kanten op.Als ze je niet ziet.In een groep gaat het prima.Iemand anders heeft ook een doof konijntje die huppeld in een hout bewerking werk plaats.Heeft geen last van het geluid voordeel dus.Maar je met er zelf mee leren omgaan.Samen er uit komen wat de beste manier is.En het konijn nooit van achteren oppakken.Dan gaat ie goed.:whistle: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 februari 2008 Delen Geplaatst: 29 februari 2008 Maar een tumor in het hoofdje kan dit ook veroorzaken.Dus ik zou zeker even naar de dieren arts gaan................... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 29 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 februari 2008 Okay. Thanks. Zijn neusje was een paar maand geleden ook helemaal opgezwollen en ontstoken, maar dat was al weer over voor we tijd hadden om naar de dierenarts te gaan. Denk dat ik idd maar beter even heen kan gaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knaagjes Geplaatst: 29 februari 2008 Delen Geplaatst: 29 februari 2008 hij kan een middenoorontsteking krijgen als hij verkouden was en dan hoor je ook niet meer, heb ik gehad Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 februari 2008 Delen Geplaatst: 29 februari 2008 Jep knaagjes zo ontstaat doof heid vaak bij konijnen......................De mijne had het in het nestje gehad zonder dat ik het door had.succes bij de dieren arts ik ben benieuwd wat ie zegt.cindy Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 29 februari 2008 Delen Geplaatst: 29 februari 2008 We hebben hier een konijn dat doof en blind is....Jaaa, ze kan stuiteren en raar reageren, schrikken en zoeken...Ze leeft alleen, weet de 2 sprongen naar haar nachthok feilloos te doen, krabbelt wel altijd alle hooi en stro uit haar hok (het lijkt alsof dat hinderlijk is in haar handicap) en gaat in gevecht met de bezem..Groenvoer wat ik in haar ren leg, weet ze meestal niet te vinden..dus dat leg ik voor haar neus... Aan die dingen merk je dat er 'iets' is.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
molly Geplaatst: 1 maart 2008 Delen Geplaatst: 1 maart 2008 Ik bedoel dit niet verkeerd hoor, maar wat bedoel je met voordat we tijd hadden om naar de da te gaan??Daar maak je toch tijd voor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 1 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2008 Ik bedoel dit niet verkeerd hoor, maar wat bedoel je met voordat we tijd hadden om naar de da te gaan??Daar maak je toch tijd voor. Ja maar als je op zaterdag ziet dat er iets met z'n neus is en het op maandag weg is.. En om nou voor iets dat alweer weg is een half uur in de auto te gaan zitten met zo'n beestje.. Dat is ook zielig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 1 maart 2008 Delen Geplaatst: 1 maart 2008 ben je nu wel al geweest naar de dieren arts of ga je maandag................ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 2 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2008 Nee dinsdag avond.. Eerder kon ie niet Ā¬Ā¬ Maar ik denk dat ik gewoon naar de dierenarts hier dichtbij ga dan, want ik maak me echt zorgen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 2 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2008 Hij eet trouwens geen bix meer. Wel wortels en appels enzo, maar volgens mij is dat niet gevarrieerd genoeg? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lieke175 Geplaatst: 2 maart 2008 Delen Geplaatst: 2 maart 2008 In principe kan hij leven op wortels en appels, zolang er maar iets in de darmen zit. Maar wortel en appel zijn ontzettende dikmakers. Dus het is belangrijk dat hij hooi eet, en biks. Af en toe een stukje appel of wortel maakt niet uit, maar maak er geen hoofdgerecht van. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 maart 2008 Delen Geplaatst: 2 maart 2008 laat dan gelijk even naar zijn kiezen kijken......dat kan ook een oorzaak zijn en of een abses van binnen.succes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
molly Geplaatst: 6 maart 2008 Delen Geplaatst: 6 maart 2008 En, wat zei de DA? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 6 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2008 Het is een ontsteking boven zijn oog. Volgens de dierenarts niet heel ernstig. Ze hebben hem nou iets gegeven en hij houdt er waarschijnlijk niks aan over. Hij eet ook al weer bix! Bedankt voor het advies en de info allemaal! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten