CocoEnPepper Geplaatst: 26 februari 2022 Delen Geplaatst: 26 februari 2022 Hallo, ik heb onlangs 2 konijntjes gekocht. Ik had ze binnen gezet, maar daar hadden ze niet zo veel plaats. Toen we een buitenhok gemaakt hadden, hebben we ze daar in gezet. Maar ze lijken niet zo veel te bewegen. Ze zitten naast elkaar te staren naar God weet wat. Ik maak me een beetje zorgen. Zitten ze stil omdat ze ziek zijn of omdat ze gewoon nog wat moeten wennen aan de nieuwe omgeving? groetjes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 26 februari 2022 Delen Geplaatst: 26 februari 2022 Deze tijd van het jaar kun je binnenkonijnen niet zomaar naar buiten verhuizen. Dat is alsof je zelf in je t-shirt in de kou gaat zitten dag en nacht, binnenkonijnen hebben geen wintervacht. De kans is dus heel groot dat ze daardoor ziek geworden zijn. Ik zou ze dus zeker door een dierenarts na laten kijken. Stil zitten is een teken dat ze niet in orde zijn, dat ze ziek zijn. Hoe groot is het buitenverblijf? Is het een koppel van een gecastreerde ram en een voedster, of twee konijnen van hetzelfde geslacht? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ot&Sien Geplaatst: 26 februari 2022 Delen Geplaatst: 26 februari 2022 Waar heb je de konijntjes gekocht? Waren ze gewend om buiten te zitten en hoelang hebben ze binnen gezeten? Binnenkonijntjes hebben geen wintervacht en daarom kun je ze niet zomaar buiten zetten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CocoEnPepper Geplaatst: 19 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2022 Het zijn eigenlijk buitenkonijntjes, en nu rennen ze vrolijk rond. Het was denk ik gewoon even wennen aan de nieuwe omgeving. Danku voor de tips. Dierenarts zegt ook dat ze helemaal in orde zijn. 😁 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CocoEnPepper Geplaatst: 31 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2022 Op 26-2-2022 om 09:00, Evee zei: Deze tijd van het jaar kun je binnenkonijnen niet zomaar naar buiten verhuizen. Dat is alsof je zelf in je t-shirt in de kou gaat zitten dag en nacht, binnenkonijnen hebben geen wintervacht. De kans is dus heel groot dat ze daardoor ziek geworden zijn. Ik zou ze dus zeker door een dierenarts na laten kijken. Stil zitten is een teken dat ze niet in orde zijn, dat ze ziek zijn. Hoe groot is het buitenverblijf? Is het een koppel van een gecastreerde ram en een voedster, of twee konijnen van hetzelfde geslacht? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CocoEnPepper Geplaatst: 31 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2022 We hebben voor de gezondheid van de konijntjes een grote ren gebouwd. Ze kunnen er elke dag vrij in rondlopen. Elke nacht zitten ze in een groot nachthok. Maar we weten niet of het groot genoeg is. Hier een foto. Is dit groot genoeg of moet het nog wat groter? Het regent nu een beetje, maar alles is aangesloten op elkaar zodat ze altijd naar hun nachthok kunnen als ze willen. Ook is er altijd voldoende gras/hooi beschikbaar. Gewoon een “review” zou top zijn 😇 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 3 april 2022 Delen Geplaatst: 3 april 2022 Op de foto zie ik links een kleine grijze ren, rechts een hoge houten ren met daaromheen groen gaas. Klopt het dat je bedoelt dat ze overdag de gehele ruimte hebben en 's nachts in de houten ren moeten? De gehele ruimte lijkt me groot genoeg, behalve dat het niet echt roofdier proof is. En roofvogel kan ze bijv alsnog meenemen. Of de houten ren groot genoeg is kan ik niet zeggen vanaf een foto. Dan moet je echt even de maten geven hoe groot het precies is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten