Charlielotje Geplaatst: 1 februari 2022 Geplaatst: 1 februari 2022 Hey, ik heb 2 nijntjes van nu 11 weken oud. Er staat hier een grote gatenplant die ik goed had afgeschermd met een hek er rond. Helaas hebben de konijntjes dit rek vandaag verschoven! Geen idee hoe… en hebben ze aan de bladeren van mijn gatenplant gegeten. Ik weet niet exact hoeveel, maar ik maak me zorgen. Het is een uur geleden gebeurd. Momenteel maken ze het nog prima… ik heb geen norit in huis (en het is intussen vrij laat) en kan de dierenarts niet bereiken. Wat kan/ moet ik doen??
Charlielotje Geplaatst: 1 februari 2022 Auteur Geplaatst: 1 februari 2022 (aangepast) Toch dierenarts kunnen bereiken! Blijkbaar moet ik ze goed int oog houden morgen of ze goed blijven eten en of ze goede stoelgang hebben… pfff toch ff schrikken! Normaalgezien zou het niet dodelijk zijn, maar wel irritatie kunnen geven aan mond, slokdarm en darmpjes. 1 februari 2022 aangepast door Charlielotje
Marjoleink Geplaatst: 1 februari 2022 Geplaatst: 1 februari 2022 In de giftige plantenlijst staat de gatenplant als matig giftig, met als mogelijke gevolgen darmproblemen en/of ademhalingsproblemen. Als ze er een beetje van hebben gegeten zal er niet zoveel aan de hand zijn. Jammer dat je dat dus precies niet weet. Ik denk niet dat je heel veel kunt doen, behalve 24 uur afwachten. Er is altijd een dierenarts bereikbaar. Staat er geen verwijzing op het antwoordapparaat van je dierenarts? Anders misschien een andere proberen? Zit er een spoedkliniek of dierenziekenhuis in de buurt? Die zijn dag en nacht bereikbaar. Sterkte!
Charlielotje Geplaatst: 3 februari 2022 Auteur Geplaatst: 3 februari 2022 Ze aten eergisteren ‘s avonds van de plant. Gisteren en deze ochtend verliep alles prima, al heeft het vrouwtje vandaag niet al haar korrels opgegeten… als ik haar een blaadje witloof geef of de korrels zelf voer, eet ze er wel van… Ze heeft veel normale keutels, maar had er daarstraks ook enkele plattere (geen diarree maar blindedarmkeutels). wat doe ik nu best?
Kolino Geplaatst: 3 februari 2022 Geplaatst: 3 februari 2022 De plant zou met 72 uur helemaal uit het lichaam moeten zijn. Ik zou haar in de gaten houden. Eigenlijk verwacht ik niet meer dat het van de gatenplant komt.
Aanbevolen berichten