Evee Geplaatst: 28 januari 2022 Delen Geplaatst: 28 januari 2022 Je zou bijna denken dat het konijntje overgevoelig is voor (een stofje in) het hechtdraad of zo iets. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anna1980 Geplaatst: 28 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2022 Ik heb even overlegd met de dierenarts. De oogzalf mag nog een paar dagen. De wond is onderhuids gehecht, alleen vast gemaakt met een soort knoopje en dat zit idd aan de buitenkant. Het moet vanzelf weg gaan. We blijven daar dan maar op vertrouwen.. Zou kunnen hoor, dat ze wat overgevoelig is voor iets. Ze ligt er nu lekker bij! Ze heeft dus wel dr haar meegetrokken achter dr pootje. Dat ziet er ook weer een beetje naar uit. Maar beter dan aan de wond bijten! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 28 januari 2022 Delen Geplaatst: 28 januari 2022 (aangepast) Als oplosbare hechtingen (een stukje) aan de buitenkant uitsteken duurt het wat langer voordat dat deel is opgelost. En een knoopje is ook wat dikker. Misschien kriebelt het nu ook een beetje en zat ze er daarom aan. Fijn dat het goed gaat en al het ‘gedoe’ bijna over is. Nog even volhouden. 28 januari 2022 aangepast door Lienappelsien Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anna1980 Geplaatst: 28 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2022 Oh oké, dan heeft dat stukje hechting nog even tijd nodig idd. Heeft iemand ervaring met dat de geïrriteerde/ontstoken oogjes na de antibiotica nog niet helemaal over zijn, maar dat het dan alsnog wel wegtrekt? Ik wil ook niet te lang met die zalf blijven smeren.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 28 januari 2022 Delen Geplaatst: 28 januari 2022 Op een gegeven moment valt het knoopje er dan gewoon af. De rest van het draadje dat in de huid zit is dan volledig opgelost. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anna1980 Geplaatst: 29 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2022 Het gaat op zich wel oké met Snoes. Ze haat de romper enorm en is daardoor niet dr vrolijke zelf, maar dat is heel begrijpelijk! Helaas trekt ze veel haren weg en heeft ze best wat kale plekken. Er blijft een vliesje over dr oogjes. Zie foto. Iemand een idee? Zalf blijven smeren of mee stoppen? Zal ik het erom heen zelf met afgekoeld gekookt water een beetje schoonmaken? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 januari 2022 Delen Geplaatst: 29 januari 2022 Bedoel je dat in de ooghoek? Dat is het derde ooglid, dat heeft elk konijn. Dat hoort niet permanent zichtbaar te zijn, maar bij konijnen met oogproblemen is dat soms wel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anna1980 Geplaatst: 29 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2022 Wat voor oogproblemen kan ze dan hebben? Of bedoel je naar aanleiding van het ontstoken zijn van dr oogjes? Dat lijkt wel weg. Het is niet meer rood. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anna1980 Geplaatst: 29 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2022 Misschien heeft ze ook rust nodig om helemaal op te knappen. Ze heeft veel te verduren gehad en eigenlijk nog, met die romper.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 29 januari 2022 Delen Geplaatst: 29 januari 2022 Stress kan het zeker verergeren. Een van mijn konijnen had echter permanent het 3e ooglid zichtbaar. Op zich kan het geen kwaad, wat mij wel opviel is dat de oogjes vaak wat viezer zijn (wat meer traanvocht) dan bij konijnen die dit niet hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 januari 2022 Delen Geplaatst: 29 januari 2022 Wisselende problemen van beschadigingen (bijv. Na bijtwondjes) tot ontstekingen. Soms gaat het niet meer zo makkelijk / soepel terug als eerst en is het dus vaker of zelfs altijd zichtbaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anna1980 Geplaatst: 29 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2022 Dank jullie voor de info. Zal ik er dan maar geen zalf meer insmeren? Dat is dan denk ik niet zinvol toch?! Eerder zag ik dat ‘derde ooglid’ bijna niet, soms een heel klein ‘puntje’.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 29 januari 2022 Delen Geplaatst: 29 januari 2022 Hoelang moest de de zalf smeren van de dierenarts? Want je smeert antibioticumzalf toch? Of heb ik dat verkeerd onthouden? Als dat zo is, zou ik de dierenarts even vragen. Want bij antibiotica heb je wel een minimale duur van gebruik, vanwege de resistentie. Dan wil je zeker weten dat wat je behandeld weg is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anna1980 Geplaatst: 29 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2022 (aangepast) Inderdaaad antibiotica zalf. De dierenarts heeft in eerste instantie gezegd 5 tot 7 dagen. Aan de hand van een foto. Die dagen zitten er op! Na telefonisch overleg mocht ik het nog 2a3 dagen blijven smeren (omdat ik zei dat het nog niet over is), maar wellicht is dat het wel?! 29 januari 2022 aangepast door Anna1980 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 29 januari 2022 Delen Geplaatst: 29 januari 2022 Ik zou even bellen, dan weet je het zeker. Ik verwacht wel dat je mag stoppen, maar zou zonde zijn dat je te vroeg stopt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten