Ga naar inhoud

kan een konijn jaloers of humeurig zijn?

lizzie1981

Aanbevolen berichten

ben even thuis geweest tussen de middag. Hij had nog niet veel gedronken, eet wel al hooi. Het dwangvoeden ging niet alleen.....

Heb een schaaltje met wortelvoeding naast de drinkfles gezet. Hij moet 3x en 2x per dag medicijnen hebben dus heb hem nog niets gegeven vanmiddag. Om 17 uur krijgt hij weer allebei en dan vanavond om 23 uur nog 1x de cisaral.

Heb zijn onderren ook weer open gezet. Hij was wel weer meer zichzelf want hij begon meteen aan de tralies te bijten hahaha. Ik houd hem wel in de gaten.

Hoe vaak moet ik dat wortelvoeding nog geven? Hij eet nu alleen nog maar hooi, een klein beetje. Brok durf ik hem nog niet te geven en groen ook niet.

Hij likte al wel aan mijn vinger vanmiddag en wast zichzelf al flink.

Zou het echt door het reizen komen? Hij is al zeker 25x mee naar mijn ouders geweest, altijd dezelfde rit op dezelfde plaats in de auto. Met de hond speelt hij zelfs, ze zijn wel eens samen los geweest zelfs en ze likken elkaar door de tralies.

Ik zou het vreselijk jammer vinden als hij nu niet meer mee kan 1x per maand naar mijn ouders.... maar als dat de reden is laat ik hem zeker thuis! Maar daar komen we wellicht nooit achter.

Ik ga vanmiddag wat spulletjes kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is er juist geen koppeling bij geweest nu... omdat de dame nog te jong is... als ik me niet vergis....

de autorit kan de ene keer ook anders ervaren worden dan de andere keer natuurlijk... of dat nu echt de oorzaak zal zijn blijft denk ik gissen!!

het middel tegen gas wat mintak beschreef heet in Nederland aeropax!

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is inderdaad geen koppeling geweest, omdat Bo ondervoed was. Daar gaat het nu echt goed mee, dus ik hoop ze over een aantal weken te kunnen koppelen. Als ik zorg dat ik aeropax in huis heb en bij me heb bij mijn ouders, kan ik dan een bezoek aan de DA voor zijn?

Want dan zou ik het gewoon uit voorzorg mee kunnen nemen. Ik heb de laatste tijd snickers wel veel groen gegeven voor zijn doen. Eerst kreeg hij alleen een stukje appel per dag, maar nadat ik hoorde dat dat niet zo goed was, heb ik hem wortel (een schijfje), peterselie of witlof gegeven, van de witlof Ć©Ć©n zo'n blaadje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas hadden ze bijna niets bij de apotheek. Alleen aspirine en een kruik gekocht. Nu de spullen maar bestellen bij konijnen.nl, alleen kan ik daar niet alles vinden, terwijl wel alles die kant op wijst! Equate of aeropax en Prozyme kan ik nergens vinden!!!!

Zouden jullie me even kunnen helpen met de volgende vragen:

1. snickers eet weer wat en is weer veel levendiger, wilde ook weer zijn hok uit. Hij eet goed hooi, drinkt nog niet veel water. Wanneer mag hij weer brokjes?

2. Hoe lang moet ik de cisaral drops en de carprofen drops blijven gebruiken? Moet ik het opmaken of kan ik het ook bewaren?

3. Hoe lang moet ik blijven dwangvoeden?

4. Hoe moet ik zijn eetpatroon weer op gaan bouwen?

Sorry voor al mijn vragen maar ik ben nu een beetje onzeker geworden.

Door de hectiek ben ik het vergeten te vragen aan de dierenarts en toen ik net belde waren ze al dicht, kreeg het spoednummer al...

alvast bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ciseral en de carprofen.

is voor de darmen en pijnstilling zolang geven als je da het voorschrijft.

ALs ie weer goed keuteld dan kan ie ook weer brokjes hebben.

dwangvoeren zolang ie niet goed eet en keuteld.

Ik zou hem gewoon weer voeren wat ie anders ook kreeg.Want het groen wat je gaf gaf echt geen kwaad.Ik vermoed dat stress hier per toeval mede de oorzaak was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben hem net weer alles gegeven (drops 2x en worteleten). Hij keutelde net heel goed! Harde bruine keutels weer. Dat wortelspul vind ie overigens echt niet lekker hahaha.

Probleem van de DA is dat er niets op de verpakking staat, behalve dat de ciseral 3x per dag moet en de carprofen 2x per dag, maar niet hoe lang. Daarvoor wilde ik haar ook bellen straks maar ik was net te laat.

Ik neem aan dat ik er vannacht niet uit hoef?

snickers was trouwens wel goed aangekomen, hij woog 1410 gram (de laatste keer 1300 voordat hij gecastreerd werd, maar omdat hij niet echtraszuiver is weten we geen streefgewicht voor hem..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

allemaal bedankt voor jullie hulp!!!!!! Snickers is weer helemaal zichzelf! Medicijnen ben ik mee gestopt.

Mocht ik nu zoiets weer merken, kan ik dan eerstmet de medicijnen die ik nog thuis heb behandelen of moet je altijd eerst naar de dokter?

Als ik dan vanmorgen het bericht van claudia lees, weet ik dat ik heel veel geluk heb gehad en gelukkig net op tijd was....wat kan het snel gaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .