Boefje Geplaatst: 20 januari 2022 Geplaatst: 20 januari 2022 Ik zou denk ik wel contact met de dierenarts opnemen en vragen of er nog iets kan zijn want misschien heeft Siem nog wel wat pijn waardoor het wassen lastig is?
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 20 januari 2022 Auteur Geplaatst: 20 januari 2022 Hmm... Zou kunnen. Aan de andere kant kan hij overal goed hij en mag ik gewoon aan zijn oor en rond die omgeving zitten. Hij krabt wel zoals een normaal konijn doet en kan bv ook goed bij zijn bdk. Ik weet dus ook niet zo goed of hij zich voorheen wel goed waste, ik moet zeggen dat ik me niet kan herinneren dat hij dat wel deed.
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 20 januari 2022 Auteur Geplaatst: 20 januari 2022 Ik zit te denken, het kan natuurlijk ook vachtmijt of schurft zijn als hij kaal wordt. Ik bel morgen de DA wel even. Beetje jammer dat we in quarantaine zitten 😛
Boefje Geplaatst: 20 januari 2022 Geplaatst: 20 januari 2022 Ik denk niet dat hij kaal wordt. Toen Noellie oorontsteking had en ik moest druppelen werd het ook wat kaal bij de gehooringang. Maar dat kwam door de haartjes die daar samenplakten. Ik denk dat dat met Siem ook zo is.
Marjoleink Geplaatst: 20 januari 2022 Geplaatst: 20 januari 2022 Als je naar de dierenarts moet wil ik eventueel wel met hem gaan, dat jij in de auto blijft zitten. Bij jou ophalen durf ik nog niet met mijn nieuwe auto.
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 20 januari 2022 Auteur Geplaatst: 20 januari 2022 Was dat ook zo? Ik vind het toch een gekke plek. Dank je @Marjoleink! Lief van je! Ik overleg even of ik snel moet komen, anders kan mijn partner maandag, dan mag hij uit quarantaine.
Boefje Geplaatst: 20 januari 2022 Geplaatst: 20 januari 2022 Ik zie eigenlijk niet zo goed iets kaals.. de roze plekjes? Misschien een reactie op de druppels ofzo dat op de huid komt. Het zag er bij Noellie toen ook best eng en heftig uit maar echt alleen bij haar oor. En waar het wat nattig werd ervan. En omdat het dagelijks moest kon ze die vette rommel er ook niet goed uit wassen. Bij Siem komt er natuurlijk wat meer rommel uit.. ik weet niet of het heel ernstig is. Het kan door de vettigheid of medicatie zijn. Misschien smaakt het vies en wast hij daarom zijn kopje niet goed? Toch is het niet verkeerd om het bij een dierenarts na te vragen. Stel het is toch nog niet helemaal over of een beginnende complicatie dan ben je er in elk geval vroeg bij. Maar het kan ook niets ernstigs zijn en wat ik al zei gewoon een vieze smaak zijn waardoor hij niet wil wassen. Enz. 1
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 21 januari 2022 Auteur Geplaatst: 21 januari 2022 Thanks. Ik vond het een beetje kalig ja. Op zijn kop is hij nog steeds kaal van het scheren haha. Ik overleg gewoon eventjes straks!
Lienappelsien Geplaatst: 21 januari 2022 Geplaatst: 21 januari 2022 Ik heb een langdurig ernstig ziek konijn gehad die op den duur vieze ogen kreeg. (Zijn traanbuizen zijn 2 keer doorgespoeld maar dat hielp niet.) Als ik dan voorzichtig zijn ogen schoonmaakte met gekookt koud water op een keukenpapiertje dan lieten de haartjes ook los en werd het een kaal plekje. Daar lijkt dit op. Maar goed om na te vragen/te laten bekijken bij de dierenarts.
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 21 januari 2022 Auteur Geplaatst: 21 januari 2022 De dierenarts vindt het niet zorgwekkend en adviseert om hem eerst zelf een beetje te poetsen. Die zalf smaakt mogelijk vies waardoor hij zich daar mogelijk niet wil wassen. Uiteraard begon hij gisteren wel opeens zijn kop te wassen😅 1
Boefje Geplaatst: 21 januari 2022 Geplaatst: 21 januari 2022 Ah zoals ik al zei dat dat heel goed zou kunnen. Idd. Eerst zelf wassen waardoor de vieze smaak weg is. Hopelijk is dat het gewoon en gaat de smeerpoets zichzelf straks weer lekker wassen. 😜 1
Aanbevolen berichten