2 konijntjes Geplaatst: 16 oktober 2021 Geplaatst: 16 oktober 2021 Hallo, Is deze urine normaal? Zie het ineens liggen? Lijkt me heel erg donker..
IreneM Geplaatst: 16 oktober 2021 Geplaatst: 16 oktober 2021 De kleur van urine ligt vaak aan wat ze gegeten hebben. Vind dit er nog niet zo donker uitzien? Maar het ligt natuurlijk ook aan de foto/beeldscherminstellingen.
2 konijntjes Geplaatst: 16 oktober 2021 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2021 Ze hebben niks anders gegeten als normaal.. heb het idee dat het normaal lichter is kwa kleur. Maar is dus niet erg?
Evee Geplaatst: 17 oktober 2021 Geplaatst: 17 oktober 2021 Nee, het hoeft niet erg te zijn. Voor mij zou met deze kleur urine niet direct een alarmbel afgaan. Zijn er verder signalen dat er iets mis kan zijn? Of is de gezondheid verder prima? Hebben ze normaalgezien andere kleur urine? Konijnenurine kan van bijna doorzichtig, tot wit, geel, oranje aan bruin gaan, zonder dat er iets mis hoeft te zijn. Het is bij konijnen heel lastig om alleen maar aan de hand van de kleur urine te zien of te zeggen dat er echt iets mis is. Tenzij het zoveel bloed is dat het echt gelijk een spoedgeval is (bij baarmoeder ontsteking of tumoren bij voedsters soms, of bij zeer ernstige blaasontstekingen). Als je echt twijfelt, kun je altijd even bellen of je bij de dierenarts wat urine langs kan brengen om te testen maandag (opzuigen met een schoon spuitje). Meestal is dat niet heel duur (mits je dierenarts de middelen heeft om het zelf te testen). Dan weet je het zeker. Hier staat ook uitleg over urine-kleuren bij konijnen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenkeutels
2 konijntjes Geplaatst: 17 oktober 2021 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2021 Nee verder zijn ze gewoon heel vrolijk en lijkt er niks mis te zijn. Ik hou het komende dagen wel even in de gaten! dankjewel!!
Aanbevolen berichten