Esther Geplaatst: 21 februari 2008 Delen Geplaatst: 21 februari 2008 Dit is eigenlijk een vraag aan mensen met meerdere konijnen: Hoe doen jullie het inenten? Als.. jullie laten inenten, daar ga ik maar even van uit. Dit wil ik hier ook niet ter discussie stellen. ;-) - Neem je de konijnen allemaal mee naar de DA?- Komt de DA bij jou?- Komt iemand van de vereniging bij jou?- Wat kost het bij jullie? Mijn antwoord:- Ik neem ze niet mee naar de DA- De DA komt wel, kosten 13 konijnen, 220,=- De vereniging wilde wel komen (2,= per konijn) maar de DA's mogen de entstof niet meer aan particulieren uitgeven....:(( Dus kreeg ik het mailtje dat ze niet meer langs komen. :...(( gr Esther Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reusje Geplaatst: 21 februari 2008 Delen Geplaatst: 21 februari 2008 Bij mij komen de mensen van de club samen met een dierenarts die de dag betaald wordt door de club . Je moet dan enkel en alleen een vast bedrag betalen voor de spuitjes en dat is 2.50 euro.per konijn.Dit gebeurt 2 maal per jaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Esther Geplaatst: 21 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2008 Bij mij komen de mensen van de club samen met een dierenarts die de dag betaald wordt door de club . Je moet dan enkel en alleen een vast bedrag betalen voor de spuitjes en dat is 2.50 euro.per konijn.Dit gebeurt 2 maal per jaar. Precies zo ging het hier eerst ook! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reusje Geplaatst: 21 februari 2008 Delen Geplaatst: 21 februari 2008 En wat is de reden dat ze gestopt zijn ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 21 februari 2008 Delen Geplaatst: 21 februari 2008 tijd dus dat je vereniging een da zoekt die het tegen gereduceerd tarief bij alle leden wil doen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 februari 2008 Delen Geplaatst: 21 februari 2008 Jep en anders heb je inderdaad hoge kosten.Ik ent zelf....................... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Petradhd Geplaatst: 22 februari 2008 Delen Geplaatst: 22 februari 2008 Als je zelf ent, betekent dat dan dat jij nog wel entstof kunt krijgen als particulier? Of ben je toevallig dierenarts? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 22 februari 2008 Delen Geplaatst: 22 februari 2008 Haha af en toe ben ik dieren arts maar niet in het echt hoor............. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sander0201 Geplaatst: 22 februari 2008 Delen Geplaatst: 22 februari 2008 Wij gaan met de konijnen naar de DA, maar ja we hebben er dan ook maar twee he Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 22 februari 2008 Delen Geplaatst: 22 februari 2008 Maar mag ik hier een vraag terug stellen wat ent je en weet je dat je myx 3 keer per jaar moet enten en vhd 2 keer per jaar.Aangezien myx het hele jaar door heerst...................Nu dus ook nog helaas. Het is voor nkb fokkers zowie zo weinig clubs enten collectief meer.Nu is het ieder voor zich.Er zitten aan enten ook voor en nadelen natuurlijk.Dat is en blijft een ieder zijn vrije keuse.Maar ik ben wel van mening als je het doet doe het goed .Anders heeft het ook niet veel zin. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 22 februari 2008 Delen Geplaatst: 22 februari 2008 zo dit opent perspectieven...ik heb gelijk even de vereniging gemaild of zij ook kunnen enten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Esther Geplaatst: 22 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2008 En wat is de reden dat ze gestopt zijn ? De DA mogen het wettelijk niet meer aan particulieren uitgeven.En mensen van de clubs zijn particulieren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Esther Geplaatst: 22 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2008 Jep en anders heb je inderdaad hoge kosten.Ik ent zelf.......................Hoe kom jij aan je entstof?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 22 februari 2008 Delen Geplaatst: 22 februari 2008 Dat komt uit het buiten land.Maar een konijn enten doe je niet zomaar daar heb je ervaring voor nodig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Esther Geplaatst: 22 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2008 Dat komt uit het buiten land.Maar een konijn enten doe je niet zomaar daar heb je ervaring voor nodig. haha, tuurlijk ervaring krijg je door het te doen. Net als spuiten bij mensen. ;-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 22 februari 2008 Delen Geplaatst: 22 februari 2008 Het is juist niet zoals spuiten bij mesen daar vergissen de mensen zich in.Die huid is veel harder. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Esther Geplaatst: 22 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2008 Het is juist niet zoals spuiten bij mesen daar vergissen de mensen zich in.Die huid is veel harder.Ik bedoelde dat je ook bij mensen de ervaring pas krijgt door het te doen.Niet dat het spuiten hetzelfde is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 22 februari 2008 Delen Geplaatst: 22 februari 2008 Ik heb er ook maar 2, maar hier geldt een entverbod op myx... Ik heb dus entstof bij de DA in Belgiƫ gehaald (die gaf het zonder probleem mee ,heeft zelfs speciaal voor mij andere entstof besteld) en ik heb laten enten door iemand die ervaring had met het geven van spuitjes aan paarden. Dat is goed gegaan, maar ook hij verwonderde zich nog over de dikte van hun vel... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Petradhd Geplaatst: 23 februari 2008 Delen Geplaatst: 23 februari 2008 Mag ik vragen waarom er in GenĆØve een entverbod is? In AustraliĆ« zie ik er het nut wel van in, maar ik heb nog nooit van een konijnenplaag in Zwitserland gehoord. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 23 februari 2008 Delen Geplaatst: 23 februari 2008 hier kun je lezen het hoe en wel in zwitserland.http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/7407-myx-zwitserland.html Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Grada Geplaatst: 12 maart 2008 Delen Geplaatst: 12 maart 2008 Over inenten: ik heb 1 konijn nu en dat zit binnen. Ben niet lid van een vereniging (eerlijk, zou ook niet weten hoe dat werkt, welke verplichtingen dat met zich meebrengt en of het nut heeft voor mij of mijn konijn). Moet ik dan alsnog inenten? Toen ik mijn konijntje kocht zei de fokker eerlijk dat hij door zijn bonte vacht geen hoge punten zal gaan scoren op keuringen of iets, helaas, maarja...dat was niet mijn doel. Kan iemand mij hierbij helpen..info geven (merk dat ik toch nog wel een beetje een leek ben op dit gebied..) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zorro Geplaatst: 12 maart 2008 Delen Geplaatst: 12 maart 2008 ik zou je konijn wel laten inenten ja.Vliegen en muggen kunnen ook binnen komen namelijk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 maart 2008 Delen Geplaatst: 12 maart 2008 Als je geen fokker bent heeft het via een club geen zin dus.Maar weinig clubs enten gezamelijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 12 maart 2008 Delen Geplaatst: 12 maart 2008 je kunt met je konijn gewoon naar de dierenarts gaan voor de entingen!enten kan vanaf de leeftijd van 12 weken mits het konijn gezond is! ik zou je dierenarts even bellen wanneer hun de konijnenentings dagen zijn! die zitten er nu weer aan te komen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xHann Geplaatst: 12 maart 2008 Delen Geplaatst: 12 maart 2008 Wat Kelly al zegt, die zitten er zeker aan te komen. Ik heb een kaartje door de bus gehad van de dierenarts, of ik even contact op wilde nemen voor op welke inentingsdag ik wil komen .. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten