Farfa Geplaatst: 21 februari 2008 Delen Geplaatst: 21 februari 2008 Pandan, ons witte konijn, heeft sinds gister een soort van "nattigheid" om haar linkeroogje. Ik denk dat ze een vies oog had en tijdens het wassen de viezigheid uit haar oog heeft geveegd, maar moet ik hier erg op letten?Ze hebben eigenlijk nooit vieze ogen gehad, maar het lijkt me dat het kan gebeuren? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
anouk Geplaatst: 21 februari 2008 Delen Geplaatst: 21 februari 2008 dit kan je volgens mij schoonmaken met wat afgekookt water heb ik bij bumba van mij ook al eens gehad ,ik deed het met een gaasje voorzichtig schoonmaken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
manuela Geplaatst: 21 februari 2008 Delen Geplaatst: 21 februari 2008 ja water afkoken,af laten koelen en met gaasje of schoon doekje schoonmaken.even in de gaten houden of het oogje niet ontstoken is en of er geen vuil uit blijft komen.sucses manuela Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Farfa Geplaatst: 22 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2008 Hey jongens... Ik houd het dus goed in de gaten. Er komt (zo te zien) geen viezigheid uit, maar de haren om het oog zijn nog steeds vies. Heb het schoongemaakt zoals de tips hier, maar krijg het niet helemaal schoon en heb ook het idee dat Pandan dat zelf een beetje moet doen.Heb wel het idee dat het oog (een beetje) geïrriteerd is. Hieronder wat foto's, misschien dat iemand iets herkent en/of ziet?Gemaakt met m'n telefoon dus niet echt optimale kwaliteit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Farfa Geplaatst: 24 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2008 niemand?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 24 februari 2008 Delen Geplaatst: 24 februari 2008 langharige rassen kunnen wel eens vaker problemen hiermee hebben, maar het kan ook aan wat anders liggen.Heeft ze er een strootje ofzo in gehad?Hoelang zijn haar duimnagels?Zit het haar vaak echt in het oog dan zou ik het bijknippen.Daarnaast kan je als je het oogje schoon maakt het beste afgekoelde kamillethee gebruiken aangezien dat rustgevend is voor het oog Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lianne Geplaatst: 25 februari 2008 Delen Geplaatst: 25 februari 2008 En mocht het te lang aanhouden, of erger worden even mee naar de DA voor een oogzalfje (en voor zover ik begreep ook de kiezen na laten kijken). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Farfa Geplaatst: 26 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2008 Ik heb het eergisteren nogmaals met afgekookt water schoongemaakt en nu gaat het al stukken beter!! het was denk ik meer dat de haartjes "in de klit" waren geraakt, maar het is nu al bijna helemaal weg :balloon: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sabina Peter Geplaatst: 26 februari 2008 Delen Geplaatst: 26 februari 2008 Mijn konijn had dit inderdaad ook ontstoken ogen.Ik heb even een zalfje bij de dierenarts gehaald.Werkt perfect! Het is trouwens wel besmettelijk voor andere dieren! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thessa Geplaatst: 26 februari 2008 Delen Geplaatst: 26 februari 2008 Stampertje heeft juist het zelfde,en ik moet er oogdruppeltjes indoen.hij heeft een ontsteking.5dagen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten