YvonneH Geplaatst: 20 februari 2008 Delen Geplaatst: 20 februari 2008 Het gaat nog niet echt beter met Fuzzy. Sinds gister had hij geen biks meer gegeten en een klein beetje hooi maar. Vandaag heeft hij ook nog niet echt gedronken. Ik ben ook ziek dus mijn vriend heeft vandaag een thermometer gekocht en dwangvoer gehaald bij de da (juvenile dwangvoer). Zijn temperatuur was ong. 39,5 vanmiddag. Heeft er iemand ervaring met griep bij konijnen? Ik vraag me af wanneer het weer beter zou moeten gaan. Hij slaapt nog erg veel en ziet er ook echt moe uit. En heeft iemand nog tips voor het temperaturen van een konijn want vanmiddag had m'n vriend er best moeite mee (om de juiste plek te vinden zeg maar). Weer een hoop vragen maar begin me toch wel een beetje zorgen te maken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lieke175 Geplaatst: 20 februari 2008 Delen Geplaatst: 20 februari 2008 Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik weet van mijn stage dat je bij alle kleine huisdieren ongeveer dezelfde manier kunt gebruiken. Je zet Fuzzy voor je op tafel zodat hij met zijn neus richting je armholte staat. (Ik noem nu even voor het gemak je rechterarm.) Dan sla je die arm om zijn lijfje heen, zodat hij niet wegkan. (Niet knijpen natuurlijk.) Op die manier ben je met je rechterhand bij zijn staartje. Die til je een beetje op en als het goed is kun je dan de thermometer in zijn achterste doen. Hopelijk wil het zo een beetje lukken en beterschap voor jullie allebei! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 20 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2008 Ah, dankjewel Lieke, ga ik morgen zo proberen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 21 februari 2008 Delen Geplaatst: 21 februari 2008 Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit heb gehoord dat een konijn een griepje heeft opgelopen.Zo makkelijk zijn mensenziektes ook niet overdraagbaar op dieren gelukkig.Zou het dus niet iets anders kunnen zijn? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 21 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2008 Misschien bedoelde ze verkoudheid?Er is nu gebleken dat hij een bacterie heeft (zie topic verstopte neus). Peter is vergeten te vragen welke maar na wat zoeken denk ik misschien aan Pasteurella. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 22 februari 2008 Delen Geplaatst: 22 februari 2008 dat heet dus snot....................en kunnen ze blijven houden chronisch of beter van worden of inderdaad aan dood gaan .Je hebt meen ik 10 soorten er van. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 22 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2008 We hadden even op internet gezocht en de Pasteurella bacterie is de enige die ik kan vinden die zijn verschijnselen geeft (ademhalingsmoeilijkheden en bulten/abcessen) Hij ademt inderdaad moeilijk en had vanavond 2 bulten van 1 cm op z'n schouders en 1 op z'n buik geloof ik. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 22 februari 2008 Delen Geplaatst: 22 februari 2008 bulten horen niet bij snot, er is dus nog iets anders aan de hand.Is ie geent tegen myx? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 22 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2008 De bacterie kan een heleboel verschijnselen geven waaronder abcessen. Ik kon het stukje van net niet zo gauw vinden alleen een stukje in het engels:Abscesses caused by Pasteurella are all too frequent, and can appear anywhere on the body, although tooth root abscesses are common. Er staat natuurlijk nog veel meer (ooronsteking, longonsteking,kapotte hakken enz) wat ook door deze bacterie veroorzaakt word.Het blijft natuurlijk een gokje maar morgen zal ik het zeker even vragen.Hij is niet geent maar ik denk dat ze dat wel herkent had. Ik vind het iig wel fijn dat je wil meedenken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 22 februari 2008 Delen Geplaatst: 22 februari 2008 ik denk namelijk gezien alle symptomen dat dit heel goed myx kan zijn Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 22 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2008 Dat dacht ik eerst ook toen Peter over bulten begon. Ik ga het zeker vragen hoor! Ik hoop iig van niet want dan komt het zeker niet goed want hij is niet geent nog. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 22 februari 2008 Delen Geplaatst: 22 februari 2008 o nee sterkte meis. Mireille en ik dachten met je mee.............. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 22 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2008 Het blijft nog even afwachten.Ik zeker zenuwachtig en hoop toch op goed nieuws morgen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 22 februari 2008 Delen Geplaatst: 22 februari 2008 En weet je al meer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 22 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2008 Ik heb net gebeld en ze zijn toch licht positief vandaag. Toen ze vanmorgen kwamen ademde hij door zijn neus. Hij heeft paardestekjes gegeten en dwangvoer van een schoteltje gelikt. De antibiotica lijkt aan te slaan maar net na het eten ademde hij toch ook weer een beetje door z'n mond.Het blijft dus spannend maar we blijven hopen dat het weer goed komt! Hij blijft het weekend natuurlijk bij de da en maandag om half 11 bellen we weer om te horen hoe het gaat. Mocht het in het weekend niet goed gaan dan worden we gebeld.Het word een spannend weekend dus, blijven jullie meeduimen? De bultjes zijn opgezette lymfeknopen. Ik heb de da zelf niet gesproken dus niet uitgebreid alles kunnen vragen maar ik ga er toch vanuit dat als het Myx zou zijn dat ze dat toch wel gezien zouden hebben.Voorlopig wachten we nog gewoon af. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 22 februari 2008 Delen Geplaatst: 22 februari 2008 ow weer uitgestelde spanning. Naja afwachten maar weer, en hopen dat hij door blijft vechten, en er weer bovenop komt! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Diddl Geplaatst: 23 februari 2008 Delen Geplaatst: 23 februari 2008 Ik weet niet waar jou konijntje staat, binnen of buiten? Gizmo is ook verkouden en wij kwamen erachter dat het beestje op de tocht stond. Ze staan bij een raam van enkel glas en de schuifpui staat ook veel open. Nu heb ik een deken over hun kooi heen gedaan dat ze nu beschermt worden. Niet helemaal natuurlijk, ze moeten nog kunnen kijken en ik moet ze ook nog kunnen zien. Samen met de antibiotica werkt het heel goed, gelukkig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 23 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2008 Fuzzy is ook een binnenkonijn. Volgens mij staat hij bij ons niet op de tocht maar hij is nu nog bij de da (sinds donderdag). Wat hij precies heeft is me nog niet duidelijk. Het leek eerst iig gewoon een verkoudheid maar we moeten het nog even afwachten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten