Mannez Geplaatst: 20 februari 2008 Geplaatst: 20 februari 2008 Hallo allemaal! Wij hebben twee konijnen, een gecastreerde ram en een voedster die 5 weken geleden bevallen is. Echter, sinds die tijd ongeveer heeft ze een hele dikke "krop" in haar hals. Hebben jullie enig idee wat dit zijn kan? Is ze misschien te dik of is het iets wat normaal is na een bevalling? Ik heb namelijk ook het idee dat het steeds iets groeit, echter, als ik er aan voel is het niet hard en voelt niet als een soort knobbel. Ben benieuwd naar jullie reacties! Groeten,Herman
kelly1986 Geplaatst: 20 februari 2008 Geplaatst: 20 februari 2008 ik denk dat het hier om een wam gaat! das zeg maar een soort van onderkin die voedsters vaak hebben!maak er anders eens een foto van! de bult is niet hard? warm? of pijnlijk als je eraan komt?
Mannez Geplaatst: 20 februari 2008 Auteur Geplaatst: 20 februari 2008 Nope, niet pijnlijk als ik er aan zit en voor zover ik heb constateren ook niet warm. Ze is niet zo blij met me op dit moment :(( :boxing:!!! ;-)Maar wat is een "wam" eignelijk?
Lieke175 Geplaatst: 20 februari 2008 Geplaatst: 20 februari 2008 Een wam is een stuk los vel bij de kin en hals van een konijn, vooral voedsters dus. Sommige voedsters hebben er aanleg voor om het te krijgen, maar als je voedster te dik is, is de kans groot dat ze een wam krijgt.
Maaike Otten Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Dat heeft mijn konijn ook! Ik maakte me er zorgen over en zocht op internet op de termen "konijn dikke hals" en vond toen dit forum.Kan het ook iets met de rui te maken hebben? Dat de wintervacht daar nog blijft "hangen"?
Laura1984 Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Inderdaad. Maaike, het is eigenlijk niet de bedoeling om oude topics omhoog te halen, als je een vraag hebt, dan kun je het beste even een nieuw topic openen. Deze doe ik op slot.
Aanbevolen berichten