FlappieLeeuwtje Geplaatst: 28 augustus 2021 Geplaatst: 28 augustus 2021 Onze zwarte ram van bijna 6 maanden heeft sinds 3 dagen een heel klein wit plekje bovenop zijn neus. Het lijkt een klein kaal plekje waar je zijn huid doorheen ziet. Moeten we daar iets mee?
Evee Geplaatst: 28 augustus 2021 Geplaatst: 28 augustus 2021 Niets met spoed, maar ik zou wel in de gaten houden wat het doet en kijken of je er achter kan komen wat de oorzaak is. Een bijtwondje? Is het een tralieknager? Kan het schurft of schimmel zijn? En opletten of het erger word, of gewoon rustig blijft en geneest. 1
FlappieLeeuwtje Geplaatst: 28 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2021 Zojuist zei Evee: Niets met spoed, maar ik zou wel in de gaten houden wat het doet en kijken of je er achter kan komen wat de oorzaak is. Een bijtwondje? Is het een tralieknager? Kan het schurft of schimmel zijn? En opletten of het erger word, of gewoon rustig blijft en geneest. Dank je, voor je snelle reactie! Het is geen tralieknager. Bijtwondje zou op zich kunnen nu ze weer bij elkaar zitten, maar ik zie ze elkaar vooral likken. In de afgelopen dagen is het niet veranderd, maar we zullen het wel in de gaten gaan houden. Hoe zou ik kunnen herkennen of het om schurft gaat?
Evee Geplaatst: 28 augustus 2021 Geplaatst: 28 augustus 2021 Als het mijt, schurft of schimmel is zou de plek niet weggaan en/of groter worden of zie je meer plekjes ontstaan. Soms ook jeuk, schilfers, onrustige huid (bijv wat rood). Krabben kan, maar hoeft niet. Maar ik vermoed dat het een 'bijtwondje' is, waarbij haar is uitgetrokken. Als dat zo is zou het niet groter worden en gewoon weer terug haar moeten krijgen over een paar dagen. Dan zou ik ze (hun relatie) wel goed in de gaten houden, en regelmatig even controleren op wondjes. 1
FlappieLeeuwtje Geplaatst: 28 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2021 (aangepast) Bedankt @Evee. Ik zag deze symptomen ook voorbij komen, die hebben we gelukkig nog niet herkend, maar we zullen hem goed in de gaten houden of het haar weer gaat groeien. 28 augustus 2021 aangepast door Evee Schermafbeelding verwijderd.
Evee Geplaatst: 28 augustus 2021 Geplaatst: 28 augustus 2021 Zonder bron is dit een copyright schending, ik zal de schermafbeelding weghalen uit je bericht. 1
Aanbevolen berichten