Ga naar inhoud

Snuffel met gas

Marlieke en nijntjes

Aanbevolen berichten

We zijn maandagmorgen met Snuffel naar de dierenarts gemoeten. Zondagavond rond 10 uur merkte ik dat Snuffel niet kwam spelen en nam toen ook geen eten meer aan, terwijl dat normaal de tijd is om biks te eten.

Dit was al eens eerder geweest en toen hebben we hem prozyme gegeven en al na een half uur at die toen weer wat. Deze keer was het ook anders, lag raar, bangig en dus niet eten.

Ook Boris (hond) deed vreemd heeft een hele poos richting deur liggen grommen. Daardoor dachten we dat Snuffel en Boris misschien iets raars gehoord hadden, waardoor Snuffel bang was en niet wilde eten.

De volgende morgen was het helaas niet beter, alleen was Snuffel niet bang meer en wilde graag geaait. Maar eten deed die dus nog steeds niet.

Helaas kon ik niet mee, maar is Bart met Snuffel en Minou naar dierenarts gegaan, die om 9 uur inloop spreekuur had.

Daar bleek gas, en was hij onderkoeld, 3 graden te laag.

Hij moest gedwangvoerd om het half a uur. Ik was niet thuis en smiddags waren we er allebei niet. Snuffel en Minoutje zijn dus samen bij de DA gebleven. Later hebben ze die twee wel uit elkaar gehaald, omdat wat ze snuf aan probeerde te bieden Minou afpakte. Om 12 uur gebeld en toen was die al 1,5 graad warmer en al minder gas (heeft die ook wat tegen gehad).

Om half 5 zijn we hem op wezen halen, minou rustig lekker liggend in het hokje, Snuffel bang tegen de achterwand zittend.

Nou goed, bij DA had die klein beetje andijvie uit zichzelf gegeven, maar moest nog gedwangvoerd. Eenmaal thuis, ging die na een halfuur knagen aan karton, snel daarna aan stro en hennepvezel. NOg iets later aan het hooi en tegen 7 uur at die gedroogde kruiden (goudsbloem, aarbeienblad, paardenbloemblad> gedroogd en voor Snuf bekend)

Tegen 10 uur kreeg die ook weer zin in biks, heeft toen niet normale hoeveelheid gegeten als normaal, maar toch best netjes.

Vanochtend was zn eetlust helemaal terug stond net als andere ochtende tegen het hekje voor het eerste biksje.

Vandaag eet die dus weer vrij normaal, ook weer kruiden en goed hooi.

DA gebelt, volgens afspraak.

Maar nu mijn vraag:

de da zegt, nog een dag of 4 volhouden met ciseral drops en pijnstilling, wel wat gaan afbouwen.

Vinden julile dat niet raar, nu die weer helemaal gewoon eet? of is dat wel bekend bij jullie?

meneer snuffel is namelijk nu weer mansgenoeg om ernstig tegen te stribbelen en vind het helemaal niet leuk om gepakt te worden voor zo'n vies spuitje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .