Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb hulp nodig mijn konijn(vlaamse reus) Bubbels is afgelopen week(donderdag) naar de da geweest, zins hij daar geweest is eet hij alleen nog maar hooi en stro. Daarom zijn we gisteren weer terug gegaan naar de da om te kijken wat er aan de had is met onze vriend. We kregen het antwoord dat hij gezond was, maar dat hij ook niet de rede week waarom hij geen biks eet en ten tweede bijna niet drinkt(wat hij hier voor veel deed) . Wat moet ik nu gaan doen om onze Bubbels weer aan het eten en drinken te krijgen, moet ik meer groente geven en keken of die dat eet zodat hij meer vocht binnen krijg? Hebben jullie nog andere ideeën want we willen hem nog niet kwijt hij is nog geen jaar.

Geplaatst:

Zolang hij hooi blijft eten hoef je je nog niet echt druk te maken, het is belangrijk dat hij iets in zijn darmen heeft, anders gaan die stilliggen, en dan ben je verder van huis. Om hem weer aan zijn biks te krijgen, kun je 'm wat peterselie geven, dat vinden de meeste nijnen lekker, en is eetlustopwekkend. Maar zorg ervoor dat hij in ieder geval blijft eten. Voor het drinken: Misschien kun je 'm tijdelijk een bakje met water geven in plaats van een fles. Dan hoeft ie niet veel moeite te doen om te drinken, en drinkt hij misschien weer wat meer water. Hopelijk lukt dat, succes!

Geplaatst:

De da heb alles nagekeken ook zijn gebit en daar was niets op aan te merken zowel de eerste keer niet als de tweede keer dat we naar de da gingen.

Ik zal het gaan proberen met groen voer kan ik dat onbeperkt geven?

Ps. bedank voor de reacties

Geplaatst:

Het groen voer gaat er goed in maar we zitten nu met het feit dat hij nog steeds niet drinkt.

Omdat hij bijna 6 kilo is kan ik me haast niet voorstellen dat hij genoeg heeft aan het vocht in de groente. We geven hem nu nat gemaakt hooi en daar eet hij graag van.

Heb iemand nog meer ideeën zodat hij weer gaat drinken? Of heb imand een idee wat hij kan markeren zodat ik hem weer normaal aan het eten en drinken krijg.

In ieder geval bedankt voor de reacties van jullie.

Geplaatst:

Groen geven mag onbeperkt om zeker te zijn dat hij genoeg vocht binnen krijgt.

Misschien eens een andere soort biks aanbieden. Veranderen van smaak doet eten. Bied hem ook zo snel mogelijk een wilgentak aan.

Heb je ook aan de dierenarts gevraagd of er mogelijk geen sprake is van levercoccidiose?

Geplaatst:

Nee we hebben niets gevraagd, maar beide keren hebben ze alles goed na gekeken naar mijn mening. En de tweede keer heb de da zijn mond goed nagekeken.

Wat wij gek vinden dat hij gezond naar de da ging(behalve een ontstoken oogje) en na terug komst niet meer wil eten en drinken. En omdat de da het ook niet meer weet heb het geen zin meer om terug te gaan. Maar ik blijf het gek vinden ik dacht eerst dat bubbels ons in de maling zat te nemen zodat hij alleen lekker dingen te eten kreeg.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .