Roxyy Geplaatst: 31 juli 2021 Geplaatst: 31 juli 2021 Hoi allemaal, We gaan maandag naar de dierenarts. Maar weet iemand wat dit kan zijn? Mijn konijn heeft een bult bij z’n oog. Volgens mij is het wel snel gekomen! Ik ben benieuwd of iemand weet wat dit is. Hij is qua gedrag gelukkig wel normaal. Dus dat scheelt…. groetjes van Roxy
Roxyy Geplaatst: 31 juli 2021 Auteur Geplaatst: 31 juli 2021 Is het een bijwerking? Kunnen we daar wat tegen doen? Kan hij dan volgend jaar nog een keer ingeënt worden? Of beter van niet?
Eefje Geplaatst: 31 juli 2021 Geplaatst: 31 juli 2021 Het kan zeker een bijwerking zijn, het komt weleens voor. Gelukkig is hij net gevaccineerd en is het geen myxomatose! De verhalen die ik erover gelezen heb zijn erg onschuldig, het trekt gewoon weer weg. Wel handig om de dierenarts te laten weten, zodat ze bij kunnen houden of het bij een bepaalde batch vaccinaties vaker voorkomt bijvoorbeeld. Volgend jaar gewoon weer vaccineren hoor! Net als je even niet lekker voelen na je coronaprik. Toch beter dan in het ziekenhuis aan de beademing 😅. 1
Roxyy Geplaatst: 31 juli 2021 Auteur Geplaatst: 31 juli 2021 Haha! Oké Dankje! Ben wel gerustgesteld nu. Zal maandag contact opnemen met de dierenarts. Maar dan komt het vanzelf goed 👍🏼
Dollie Geplaatst: 1 augustus 2021 Geplaatst: 1 augustus 2021 Dit is inderdaad gewoon een entreactie, maandag even bellen om het door te geven en te overleggen met je dierenarts, maar meestal hebben ze er geen last van en je kunt er ook niet veel aan doen. Ik zie het eigenlijk alleen bij konijnen die voor de eerste keer gevaccineerd worden dus ik zou niet bang zijn voor herhaling volgend jaar (daarnaast is het inderdaad altijd beter dan een echte myxomatose infectie).
Aanbevolen berichten