Dorusjedot Geplaatst: 26 juli 2021 Geplaatst: 26 juli 2021 Hallo! Ik weet dat een konijn vele verschillende kleuren urine kan hebben en ik maak mij dan ook niet snel zorgen. Maar toch vraag ik mij af of er een oorzaak kan zijn voor groene urine? Iemand die hier meer over weet?
Kolino Geplaatst: 26 juli 2021 Geplaatst: 26 juli 2021 Gaat het om een voedster of een ram? Ik heb nog nooit groene urine opgemerkt, als het een voedster is zou je nog kunnen denken aan iets dat uit de geslachtsorganen komt tijdens het plassen. Misschien dat bepaalde blaasstenen ook een groene kleur kunnen hebben?
Dorusjedot Geplaatst: 26 juli 2021 Auteur Geplaatst: 26 juli 2021 Voedster, niet geholpen. Is een egale kleur.
Kolino Geplaatst: 26 juli 2021 Geplaatst: 26 juli 2021 Geen sludge dus? Ik weet in ieder geval geen groente die de urine groen zou kleuren. Als je het niet vertrouwd maar even wat urine opvangen en laten controleren bij de dierenarts, denk ik.
Boefje Geplaatst: 27 juli 2021 Geplaatst: 27 juli 2021 Ik had ooit een konijn die aan een knalgroen pluizig kruiptunneltje had geknabbeld en ook blauwgroene plas had eenmalig. Heb je misschien iets waar je nijn aan geknabbeld kon hebben wat die kleur heeft?
Dorusjedot Geplaatst: 28 juli 2021 Auteur Geplaatst: 28 juli 2021 @Boefje niet dat ik weet. In ieder geval geen speeltjes oid. Heb de foto's naar de dierenarts gestuurd en ze denken dat er niks aan de hand is.
Evee Geplaatst: 28 juli 2021 Geplaatst: 28 juli 2021 Spinazie, boerenkool en brandnetel hebben volgens mij wel wat groen pigment wat je in een enkel geval terug kan zien in urine, maar het is waarschijnlijker dat er een onnatuurlijke kleurstof is gegeten bij iets, groenten zijn meestal niet zo sterk dat je er echt hele groene urine van krijgt (of ze moeten echt flink wat gegeten hebben). Misschien van een mandje of kleedje? Ik verwacht ook niet dat het een medisch probleem is, maar meer door iets wat gegeten is is ontstaan.
Aanbevolen berichten