Ferbhetkonijn Geplaatst: 24 mei 2021 Geplaatst: 24 mei 2021 Hoi allemaal, Er is iets geks aan de hand met mijn konijn Art. Vanochtend kwam ik het hok in om eten te geven en toen zag ik ineens dat hij in zijn oor een flinke bult heeft. De bult voelt vrij zacht als een vochtbult, niet hard. Aan het andere oor heeft hij op dezelfde plek een kleinere bult die hetzelfde voelt. Zijn gedrag is verder niet anders, hij is heel actief, eet en drinkt goed en gewoon vrolijk als altijd. Hij zit er verder ook niet aan, geen jeuk etc en ik kan er ook gewoon aankomen. Ik krijg niet de indruk dat het pijn doet als ik eraan zit. Art is trouwens 3 jaar en een binnenkonijn. We hebben hem een maand geleden geadopteerd uit het Knaaghof dus hij heeft alle inentingen gehad en is gecastreerd. Ik heb vanochtend gelijk een afspraak gemaakt bij de dierenarts online (ze zijn vandaag natuurlijk dicht door Pinksteren) dus die staat sowieso gepland. En ik hou het natuurlijk in de gaten, als het erger wordt en zijn gedrag veranderd gaan we naar een spoedkliniek. Toch dacht ik even vragen of iemand zo'n soort bult misschien herkent of weet wat het kan zijn, ik kan namelijk online niets vinden wat hierop lijkt... Bij WP wel een heel artikel over een oorontsteking met een abces eronder maar dit is echt in zijn oorschelp. Wie heeft een idee wat dit zou kunnen zijn of herkent dit? Alvast bedankt!!
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 24 mei 2021 Geplaatst: 24 mei 2021 Oeps, dat kan een oorontsteking maar bv ook een abces zijn. Dat is niet van een foto te beoordelen. Goed dat je een afspraak bij de dierenarts gemaakt hebt. Heb je een konijnkundige dierenarts? Ik zou ook even het Knaaghof mailen. Volgens mij heb je een aantal weken medische garantie en misschien hebben zij in zijn dossier hier ook iets over in staan, wellicht heeft hij eerder iets gehad.
Ferbhetkonijn Geplaatst: 24 mei 2021 Auteur Geplaatst: 24 mei 2021 Goed idee, ik zal ze gelijk even mailen. Ik dacht ook aan een abces maar omdat het zo zacht is en aan beide oren lijkt het me wel heel toevallig. Ik heb wel goede ervaring met onze dierenarts dus daar heb ik vertrouwen in. Ga morgen sowieso ook even bellen, de afspraak is namelijk wat verderop in de week.
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 24 mei 2021 Geplaatst: 24 mei 2021 Ja, dat zou inderdaad wel toevallig zijn. Het kan natuurlijk ook gewoon iets simpels zijn, maar oorabcessen zijn wel berucht bij konijnen vind ik. In ieder geval fijn dat hij er geen last van lijkt te hebben, dan is het nog niet zo'n erge spoed. Slim om morgen ook meteen even te bellen inderdaad.
Ferbhetkonijn Geplaatst: 24 mei 2021 Auteur Geplaatst: 24 mei 2021 Ik zit toch maar weer te google'en en ik denk dat het een bloedoor is. Ik zag een foto van een kat met een bloedoor en het ziet er hetzelfde uit. Oftewel een gesprongen bloedvaatje in zijn oor. Dit is natuurlijk wel dokter google maar als het dat is, is het niet mega spoed. Ga alsnog morgen bellen hoor!
Aanbevolen berichten