Nerwen Geplaatst: 11 februari 2008 Delen Geplaatst: 11 februari 2008 Een van mijn konijnen heeft een kale plek op zijn nek. Hij had dit al eens eerder maar toen begonnen er weer haren te groeien. Is dit iets ergs of komt dit bij meer konijnen voor? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 11 februari 2008 Delen Geplaatst: 11 februari 2008 kunnen mijten zijn.eff da bezoeken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aislin Geplaatst: 12 februari 2008 Delen Geplaatst: 12 februari 2008 Kan ook zijn dat ze het doet uit verveling, de konijn van mn broertje heeft dat ook gehad. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 13 februari 2008 Delen Geplaatst: 13 februari 2008 Kan ook zijn dat ze het doet uit verveling, de konijn van mn broertje heeft dat ook gehad. ik zou hier iet zomaar vanuit gaan!! een bezoekje aan de dierenarts is hier denk ik zeker de moeite waard!! die kan door simpel een monstertje onder de microscoop te bekijken uitsluiten of het om een huidaandoening gaat!!vinmd ie wel iets kan je je konijn ook gericht gaan behandelen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nerwen Geplaatst: 14 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2008 Ik heb een afspraak gemaakt voor morgen bij de dierenarts. Ik laat nog wel weten wat het was. Het kan niet van verveling zijn want hij zit samen met een voedster in een groot hok met ren van ongeveer 10 vierkante meter met speeltjes dus dat zal het zeker niet zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 14 februari 2008 Delen Geplaatst: 14 februari 2008 goed gedaan hoor!!! ben benieuwd wat de dierenarts zegt!! (zie trouwens dat er weer een limbo bij is gekomen!! heyheyhey!!!) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aislin Geplaatst: 17 februari 2008 Delen Geplaatst: 17 februari 2008 ik zou hier iet zomaar vanuit gaan!! een bezoekje aan de dierenarts is hier denk ik zeker de moeite waard!! die kan door simpel een monstertje onder de microscoop te bekijken uitsluiten of het om een huidaandoening gaat!!vinmd ie wel iets kan je je konijn ook gericht gaan behandelen! Met de konijn van mn broertje zijn we toen ook nr de da geweest, maar hij zag dat het kaal gelekt was, door verveling omdat het mooi glat was en er gn wondjes waren. Nja, ben benieuwt wat de da zei. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nerwen Geplaatst: 18 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2008 De dierenarts kon niet presies zeggen wat het was. Het was geen schimmel en de huid was ook niet geirriteerd en er waren geen wondjes. Op een plekje kwamen al wat haren terug. Er waren wel wat zalfjes maar die waren voornamelijk tegen de irritatsie maar door die zalfjes groeien de haren moeilijker terug. Als de plek groter word of als er wondjes zijn dan moet ik terug komen en krijg ik een zalfje aangezien een zalfje het nu alleen maar erger maakt. (Sorry voor de late reactie maar het internet deed het niet) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vickie Geplaatst: 19 februari 2008 Delen Geplaatst: 19 februari 2008 mijn konijn heeft ook een kaal plekje in zijn nekje. ik ben er vandaag mee naar de dieren arts geweest en zij concludeerde dat hij een abces heeft en dat veroorzaakte ook dat kale plekje ik heb nu antibiotica gekregen en hoop dat het daarmee over gaat. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten