Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een voedster gekocht aan aantal dagen geleden. 

Ik ben er achter gekomen dat zij nog min. een week bij haar nestje moest blijven eigenlijk. 

Ze is 7 weken oud. 

Heel klein (ook het ras) en ze heeft weinig vet. 

Wel heel beweegelijk verder en komt gezond over. We gaan binnenkort naarde dierenarts voor een vaccinatie en een gezondheidscheck. 

Mijn vraag is of ze aangezien ze nog te jong is misschien nog melk moet krijgen? En zoja wat voor en waar kan ik het kopen? 

Oh en nog iets, ze kreeg bij de winkel (ik weet het, geen dieren bij de dierenwinkel kopen maar helaas ging t zo) van die puppy pellets maar die eet ze hier thuis gewoon niet. Dus ik heb haar van select adult pellets aangeboden die ik aan mn rammelaar geef en dat eet ze wel graag. 

Ik snap t als dat niet voordelig is of wat maar anders komt ze gewoon niks aan. 

Geplaatst:

Ik weet niet of je nog melk moet geven. Daar zullen anderen een beter antwoord op klaar hebben.

zoja, je kunt iets poederachtig bij een dierenwinkel kopen. Afdeling konijnen. Daar moet je dan water bij doen en dan heb je konijnenmelk.

Geplaatst:

Je moet geen melk meer geven. Hoewel 7 weken inderdaad te jong is om uit het nest te gaan mag het wettelijk gezien wel en drinken ze dan ook geen melk meer.

Ik weet niet wat je met puppy pellets bedoelt, ik hoop geen hondenvoer?

Verstandig dat je al een dierenarts afspraak hebt. 

Ik zal zo even een linkje plaatsen naar de informatie over voeding en over een nieuw konijn. 

Geplaatst:

Ach wat sneu zeg zo’n jong beestje. Rottige is dat je het ook in stand houdt, door bij dierenwinkels te kopen, al ben je daar waarschijnlijk gelukkig wel achter nu.

Je kunt ook kijken voor suprême science Selective de junior variant, zie onderstaande link. 

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/supreme-science-selective-junior-rabbit.html

De meeste konijnen zijn gek op science Selective en eten het goed en dit geeft net wat extra’s voor jonge konijntjes. 

Ben je al wel op hoogte van de andere misverstanden die vaak bij dierenwinkels ontstaan? Dat konijnen samen gehouden moeten worden, maar ze niet bij een willekeurig konijntje gezet kunnen worden. Maar pas als ze een week of 12 oud zijn (liever 16) en karakter gevormd hebben kunnen ze op karakter gekoppeld worden op een neutraal terrein. Dan moet het rammetje wel 2 weken voor de koppeling gecastreerd zijn, anders krijg je natuurlijk jonkies 😉

Ik hoop dat je de linkjes die hierboven staan ook wilt lezen, dierenwinkels geven helaas zoveel verkeerde info en het zou zijn als dat beestje er nog verder onder lijdt.

Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Geplaatst:
Op 1-4-2021 at 18:23 zei Evee:

Je moet geen melk meer geven. Hoewel 7 weken inderdaad te jong is om uit het nest te gaan mag het wettelijk gezien wel en drinken ze dan ook geen melk meer.

Ik weet niet wat je met puppy pellets bedoelt, ik hoop geen hondenvoer?

Verstandig dat je al een dierenarts afspraak hebt. 

Ik zal zo even een linkje plaatsen naar de informatie over voeding en over een nieuw konijn. 

Nee is geen hondenvoer. Ze noemen het puppy pellets maar het is gewoon konijnen voer maar dan echt voor kleintjes. 

Geplaatst:
23 hours ago zei BaasjevanBrownie:

Ach wat sneu zeg zo’n jong beestje. Rottige is dat je het ook in stand houdt, door bij dierenwinkels te kopen, al ben je daar waarschijnlijk gelukkig wel achter nu.

Je kunt ook kijken voor suprême science Selective de junior variant, zie onderstaande link. 

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/supreme-science-selective-junior-rabbit.html

De meeste konijnen zijn gek op science Selective en eten het goed en dit geeft net wat extra’s voor jonge konijntjes. 

Ben je al wel op hoogte van de andere misverstanden die vaak bij dierenwinkels ontstaan? Dat konijnen samen gehouden moeten worden, maar ze niet bij een willekeurig konijntje gezet kunnen worden. Maar pas als ze een week of 12 oud zijn (liever 16) en karakter gevormd hebben kunnen ze op karakter gekoppeld worden op een neutraal terrein. Dan moet het rammetje wel 2 weken voor de koppeling gecastreerd zijn, anders krijg je natuurlijk jonkies 😉

Ik hoop dat je de linkjes die hierboven staan ook wilt lezen, dierenwinkels geven helaas zoveel verkeerde info en het zou zijn als dat beestje er nog verder onder lijdt.

Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Heel erg bedankt voor de informatie!!!

Geplaatst:

Goed dat je naar de dierenarts gaat. Laat ook even checken of ze je inderdaad een voedster hebben meegegeven, dat wil ook nog veel te vaak fout gaan in die winkels. 

• Mee eens! 1
Geplaatst:
2 hours ago zei Nurlaiqa Kaplan:

Nee is geen hondenvoer. Ze noemen het puppy pellets maar het is gewoon konijnen voer maar dan echt voor kleintjes. 

Gelukkig.

Maar een klein konijn is geen puppy, dat is een jonge hond.

Waar (in welk land of van welk merk?) noemen ze voer voor jonge konijnen puppy pellets? Even uit nieuwsgierigheid. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .