mammafelina Geplaatst: 12 mei 2021 Delen Geplaatst: 12 mei 2021 Misschien een domme vraag, maar ik heb voor het eerst echte ice pods gekocht. Voorheen had ik zo’n koelplaat, maar die is kapot gegaan. Kan je die ice pods gewoon continue in de vriezer houden totdat je ze een keer nodig hebt of mogen ze maar een beperkt aantal uur in de vriezer? Ik heb nu beide gewoon gelijk in de vriezer gedaan namelijk. Kan ik ze gewoon zo bij de konijnen leggen of moet er een hoes omheen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 12 mei 2021 Delen Geplaatst: 12 mei 2021 Volgens mij kunnen ze standaard in de vriezer en werkt het net als koelelementen. Ik doe dat in ieder geval wel, haha... Je kan ze zonder hoes neerleggen, maar ook met. Het ligt aan wat jouw konijnen ermee doen wat handig is. Als je er een hoes omheen doet wordt het geen natte bende om de icepod heen, maar mijn konijnen gaan onwijs aan die hoezen lopen knagen om vervolgens niks met de icepod te doen (volgens mij krijgen ze het eerder warmer door de frustratie dan koeler haha). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 12 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2021 Je mag ze gewoon continue in de vriezer leggen, ik heb ze er in de zomer standaard inliggen, in de winter haal ik ze er wel uit.Als ik ze weer invries voor de zomer sop ik ze even schoon in een afwasmiddel-sopje, controleer ik de dopjes en leg ik ze voor het seizoen in de vriezer. Let wel op dat je ze invriest met de bolle kant boven, en niet op z'n kant of op z'n kop, dan komt de bubbel lucht onder het dopje te zitten en kunnen ze gaan lekken. De inhoud is niet giftig, maar de werking mindert natuurlijk wel als het er uit loopt. Ik leg ze bij de konijnen zonder hoes, konijnen hebben er al een vachtje tussen zitten, dus een hoes moet niet (mag wel hoor, als je het fijn vind, maar het hoeft dus niet). 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 12 mei 2021 Delen Geplaatst: 12 mei 2021 Oké, dan laat ik ze er nu gewoon in liggen. (Even gecontroleerd, ze liggen netjes plat met de bolle kanten naar boven, dus dat had ik goed gedaan 😉). Als ze aan het einde van de zomer niet meer nodig zijn, maak ik ze schoon en berg ze op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dorusjedot Geplaatst: 12 mei 2021 Delen Geplaatst: 12 mei 2021 1 uur geleden zei Evee: Ik leg ze bij de konijnen zonder hoes, konijnen hebben er al een vachtje tussen zitten, dus een hoes moet niet (mag wel hoor, als je het fijn vind, maar het hoeft dus niet). Bij mij liggen ze standaard in mijn vriezer, je weet maar nooit. ikzelf ben laatst dus van de trap gevallen en we hadden geen icepacks. Een ice pod werkt dus ook prima voor mensen! Hier heb ik toen inderdaad wel de hoes voor gebruikt, dus het is altijd wel makkelijk om te hebben. De mijnen hebben er nog geen gebruik van gemaakt, dus daar heb ik de pods en hoes nog niet bij kunnen testen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 29 mei 2021 Delen Geplaatst: 29 mei 2021 (aangepast) Dan denk je dat de nijnen het wel warm hebben met dit weer, gaan ze zo liggen 🙈 Terwijl op de achtergrond een heerlijke koude koelmat ligt! 🤪 PS: het is hier 20 graden…., 29 mei 2021 aangepast door Annasbeestenbende 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2021 haha met 20 graden maken ze hier ook geen gebruik van koelelementen hoor! Meestal pas bij 27/28 graden en warmer dat ze er interesse in hebben. De trixie koelschijf vinden ze dan vaak nog wel eerder interessant dan echt de diepvries icepod. Maar ook niet onder de 25 graden. Is je koelmat trouwens wel knaag-proof? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 29 mei 2021 Delen Geplaatst: 29 mei 2021 3 hours ago zei Evee: haha met 20 graden maken ze hier ook geen gebruik van koelelementen hoor! Meestal pas bij 27/28 graden en warmer dat ze er interesse in hebben. De trixie koelschijf vinden ze dan vaak nog wel eerder interessant dan echt de diepvries icepod. Maar ook niet onder de 25 graden. Is je koelmat trouwens wel knaag-proof? Volgens de verpakking wel, en de inhoud is ook niet giftig. Voor de zekerheid zit er een handoekje overheen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 30 mei 2021 Delen Geplaatst: 30 mei 2021 Meneer Heethoofd ligt alweer bij zijn roze vriend. 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 30 mei 2021 Delen Geplaatst: 30 mei 2021 Vlekje was met dit weer gewoon nog aan het graven tot 12 uur. Gek. Gelukkig was ze niet oververhit ofzo. Leg straks even de Trixie koelplaat erin. Ben haar terwijl ik dit typ nu lekker aan het knuffelen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 1 juni 2021 Delen Geplaatst: 1 juni 2021 Koelschijf nodig? Welnee, gewoon tegen elkaar aan liggen slapen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 1 juni 2021 Delen Geplaatst: 1 juni 2021 Jup, hier buiten ook twee kleffe geflopte konijnen tegen elkaar aan in de brandende zon... Maffies! Heb maar even wat schaduw in de ren gecreëerd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TurboEnTwinkie Geplaatst: 2 juni 2021 Delen Geplaatst: 2 juni 2021 Zijn jullie konijnen ook zo lui met dit warme weer? Turbo en Twinkie's dag bestaat letterlijk uit eten, drinken en slapen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 2 juni 2021 Delen Geplaatst: 2 juni 2021 Hier hebben ze het wel echt warm gehad vandaag. De thermometer in de tuin toch tikte vanmiddag net de 30 graden aan ☀️😅 Hier hebben ze zoveel mogelijk in de schaduw gelegen en Fluffy zocht zelfs een paar keer die enge roze UFO op die in het verblijf lag. Nu zie ik weer wat beweging in de ren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 2 juni 2021 Delen Geplaatst: 2 juni 2021 Hier zijn ze binnen super actief geweest en hebben ze lekker liggen floppen in het laatste zonnestraaltje. Buiten waren ze wel lekker lui, maar waren ook heerlijk aan het floppen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 2 juni 2021 Delen Geplaatst: 2 juni 2021 Als er ooit reclame voor icepods moet komen, dan heb ik hier wel een geschikte kandidaat om ufo’s te promoten. Vandaag: 2 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 2 juni 2021 Delen Geplaatst: 2 juni 2021 Pardon, twee kandidaten. 5 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 4 juni 2021 Delen Geplaatst: 4 juni 2021 Bij Vlekje zit echt een steekje los. Beest is lekker aan het graven in de zon.😭 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 4 juni 2021 Delen Geplaatst: 4 juni 2021 13 minuten geleden zei pakyakker: Bij Vlekje zit echt een steekje los. Beest is lekker aan het graven in de zon.😭 Koekkoek 🤯🤒 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 4 juni 2021 Delen Geplaatst: 4 juni 2021 Voor de duidelijkheid haar hele ren staat in de schaduw maar precies de plek waar ze graaft is er geen schaduw. Gelukkig is ze nu gestopt. Ben ook niet thuis dus hoop dat ze niet oververhit is ofzo. Trixiekoelplaat ligt er wel maar zou mij niks verbazen als die onder het zand is verdwenen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 4 juni 2021 Delen Geplaatst: 4 juni 2021 Do en Jerry zijn ook zonfans. Ik heb ze de afgelopen dagen meerdere keren heerlijk in de zon zien liggen genieten. Dat wisselden ze dan af met een plek in de schaduw. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 5 juni 2021 Delen Geplaatst: 5 juni 2021 Ik heb gisteren al het stro uit de dogvilla gehaald. Nu staat hij gewoon zonder bodem bedekking in de ren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 7 juni 2021 Delen Geplaatst: 7 juni 2021 Als je de konijnenren hier met een zwarte broek in loopt, dan kom je er met een witte broek weer uit. Jeetje, wat een wolken vacht komen er van de konijnen af. 😮 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 7 juni 2021 Delen Geplaatst: 7 juni 2021 Hier zijn ze inmiddels goed uit de haren. Milly al een tijdje, Gijs is nu aan het laatste randje bij zijn kont bezig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 7 juni 2021 Delen Geplaatst: 7 juni 2021 Ik heb hier ook een stel voddenbalen lopen, ze zien er niet uit met al die plukken die alle kanten op staan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten